نگاه قرآن به آسیب‌های اجتماعی متفاوت است
کد خبر: 3725893
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
رئیس‌کل دادگستری قزوین:

نگاه قرآن به آسیب‌های اجتماعی متفاوت است

گروه اجتماعی- رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: زمانی که حرف از آسیب‌های اجتماعی و جرائم می‌شود؛ اشتغال، فقر، بی‌سوادی و مسائلی ازاین‌دست مطرح می‌شود اما نگاه قرآن و معارف دینی به جرائم و آسیب‌های اجتماعی متفاوت است.

 تعمیق باورهای دینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی شب گذشته 5 تیر در دیدار با مردم شهر محمودآباد که به مناسبت هفته قوه قضاییه در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امنیت خواست عمومی همه هر جامعه و مردم است و کسی نیست که بگوید به امنیت نیاز نداریم.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: امنیت باید احساس شود چون هر فعالیت و زندگی عادی بدون امنیت سرانجامی نخواهد داشت و آسایش و رفاه هم لازم است تا مردم در آسایش زندگی کنند البته این رفاه باید در حدی باشد که معقول باشد.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: جهل بدترین درد زمان است؛ جهالت ریشه شرارت و بدبختی است و امروز وظیفه ما است که بتوانیم تلاش کنیم جامعه‌ای سرشار از آگاهی درست داشته باشیم.
وی یادآور شد: امروز افراد مذهبی نباید نقش و حضور خود را محدود به فضای مساجد و محافل دینی محدود کنند بلکه در جهت امربه‌معروف و نهی از منکر باید برای هدایت جامعه وقت بگذارند و البته این کار باید باحوصله، صبر و دقت صورت گیرد.
حجت‌الاسلام قدرتی تأکید کرد: باید روی عقل فرزندانمان کار کنیم، باید نسل جوان جامعه را عاقل کرد تا افراد از درون تکان خورده و به خود آیند که چه گوهر گران‌قدری را به بهای ناچیز می‌فروشند.
رئیس‌کل دادگستری قزوین عنوان کرد: زمانی که حرف از آسیب‌های اجتماعی و جرائم می‌شود؛ اشتغال، فقر، بی‌سوادی و مسائلی ازاین‌دست مطرح می‌شود اما نگاه قرآن و معارف دینی به جرائم و آسیب‌های اجتماعی متفاوت است.
وی ادامه داد: با نگاه معارف دینی اگر بشریت بخواهد به صلاح، ثبات و عدالت که گمشده بشریت در طول تاریخ است، برسد باید خود را شناخته و ارزش خود را بداند و باور داشته باشد که در این جهان مسافری بیش نیست.
این مقام قضایی استان تصریح کرد: امروز جامعه در جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی به این نیاز دارد که خود مردم پا به میدان بگذارند زیرا تا زمانی که خود مردم نخواهند اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.
رئیس‌کل دادگستری استان در پایان با اشاره به سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در قوه قضاییه، ادامه داد: حدود 4 هزار زندانی در استان به‌هیچ‌عنوان زیبنده این استان با پیشینه فرهنگی و مذهبی کهن نیست و لازم است که نگاه مردم به زندان و حبس تغییر کند و به این باور برسند که زندان جای مناسبی برای تربیت و اصلاح افراد نیست و در این مسیر به بازبینی قوانین نیز نیازمندیم.

انتهای پیام

captcha