بهره‌مندی 3 هزار دانش‌آموز دورودی از گفتمان‌های دینی
کد خبر: 3703918
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
تقویان خبرداد:

بهره‌مندی 3 هزار دانش‌آموز دورودی از گفتمان‌های دینی

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره تبیلغات اسلامی دورود گفت: اداره تبلیغات اسلامی همکاری آموزش و پرورش این شهرستان در طول سال‌تحصیلی 97-96 برای سه هزار دانش‌آموز دورودی گفتمان‌های دینی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدرضا تقویان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود امروز یک‎شنبه، 19 فروردین در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و تقدیر و تشکر از کارکنان این شهرستان و همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: در سال گذشته سه هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش مدارس شهرستان دورود از برگزاری گفتمان‌های دینی بهره‌مند شدند.
وی سابقه فعالیت این اداره را بسیار طولانی دانست و افزود: مردم این شهرستان نقش مهمی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی داشته‌اند.
تقویان اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخص‌های اعتقادی ازجمله ماموریت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تاسیس تا به امروز برشمرد و با اشاره به فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی دورود، اظهارکرد: فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان و قشر دانش‌آموز و دانشجو از بارزترین فعالیت‌های این اداره در طول سال گذشته بوده است.
وی برگزاری گفتمان‌های دینی توسط اداره تبلیغات اسلامی دورود با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان را ازجمله شاخص‌ترین برنامه‌ها در حوزه برنامه‌های فرهنگی این اداره برشمرد و گفت: در طول سال‌تحصیلی ۹۶-۹۷ بالغ‌بر ۸۰ گفتمان دینی در مدارس دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد که سه هزار دانش‌آموز دختر و پسر از این گفتمان‌های دینی در مدارس سطح شهر بهره‌مند شدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود تصریح کرد: با توجه به این‌که گفتمان‌های دینی در رابطه‌با موضوعات مهم و کلیدی همچون جنگ نرم و راه‌های مقابله با آن است لذا، آسیب‌‌شناسی فرهنگی ـ اجتماعی، هویت‌شناسی نسل جوان، یادگیری مهارت‌های زندگی و ارتباطی، سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی و پاسخ به شبهات مذهبی بوده است.
حجت‌الاسلام تقویان جنگ نرم، آسیب‌شناسی فرهنگ دینی، نحله‌های فکری و عرفان‌های انحرافی، جوانان و نماز، اسلام‌شناسی و بصیرت دینی، موادمخدر، نقش دین در تحکیم خانواده، هویت دینی ـ ملی را از دیگر موضوعات این گفتمان‌ها عنوان کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مشابه برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان دورود نیز برگزار شد که نسبت به سال قبل از آن بهتر بود.
تقویان گفت: کارشناسان حاضر در این گفتمان‌های دینی بیشتر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد هستند که تلاش می‌شود این برنامه‌ها امسال نیز در مدارس شهرستان دورود به‌نحو جذاب تر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

captcha