اعطای گواهی پایان‌ دوره تربیت معلم روخوانی قرآن مؤسسه احسن‌الحدیث + عکس
کد خبر: 3697096
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

اعطای گواهی پایان‌ دوره تربیت معلم روخوانی قرآن مؤسسه احسن‌الحدیث + عکس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ با پایان یافتن دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم مؤسسه احسن‌الحدیث، گواهی پایان این دوره که مورد تأیید سازمان دارالقرآن الکریم است به اعضا اهدا شد.

سید محسن موسوی بلده

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه هفتگی آموزش تجوید پیشرفته قرآن به بانوان توسط سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان روز گذشته 13 اسفندماه برگزار شد. جلسه‌ای که برگزاری آن قدمت بیش از 20 سال دارد. در این هفته و در بخشی از جلسه به افرادی که در دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم حضور داشتند، گواهینامه پایان دوره مورد تأیید سازمان دارالقرآن‌الکریم اهداء شد.
این دوره برای اولین بار در موسسه احسن‌الحدیث با مدیریت موسوی‌بلده برگزار شد و در آن از بین شرکت‌کنندگان حدود 30 نفر گواهینامه پایان دوره را دریافت کردند.
بانوان متقاضی در این دوره ابتدا مورد گزینش ابتدایی قرار گرفته و در ادامه مورد پذیرش قرار گرفتند. در این دوره برنامه‌هایی که براساس «طرح درس تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی سازمان دارالقرآن‌ الکریم» تعریف شده است، اجرا شد.

اعطای گواهی پایان دوره تربیت معلم روخوانی قرآن موسسه احسن الحدیث
ویژگی بارز این دوره که برای اولین بار در موسسه احسن الحدیث برگزار شد، این بود که در تمامی درس‌هایی که در نظر گرفته شده بود، نویسندگان و اساتید تألیف‌کننده منابع معرفی شده، به امر تدریس مبادرت داشتند که به نظر می‌رسد، جزء اولین دوره‌هایی است که با چنین ویژگی خاصی برگزار شده است.
در این دوره تدرس درس آشنایی با کتابت قرآن بر عهده «حسن تفکری»، درس مفاهیم بر عهده «مسعود وکیل»، روش‌های آموزش بر عهده «داوود تک‌فلاح»، تجوید یک بر عهده «سیدمحسن موسوی‌بلده» و روش تدریس بر عهده «بهروز یاریگل» بوده است. این افراد همه مؤلف درس‌های عنوان شده هستند.

سید محسن موسوی بلده
در این دوره، شرکت‌کنندگان در قالب 126 ساعت که به صورت هفتگی و در روزهای پنجشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شده است، مورد آموزش قرار گرفتند.
مؤسسه احسن الحدیث در حال تدوین و اعلام فراخوان برای برگزاری دوره تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم است و اساتید این دوره نیز مشخص شده‌اند که فراخوان نیز به زودی اعلام خواهد شد. این دوره مطابق معیارهای سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

اعطای گواهی پایان دوره تربیت معلم روخوانی قرآن موسسه احسن الحدیث
همچنین برگزاری دوره‌های تربیت معلم تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن نیز از دیگر دوره‌های تعریف شده است که برپا می‌شود.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha