استفاده از تخصص جوانان دانشگاهی و حوزوی برای حل مشکلات فرهنگی
کد خبر: 3696035
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

استفاده از تخصص جوانان دانشگاهی و حوزوی برای حل مشکلات فرهنگی

گروه شهرستان‌ها- امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گلایه از بی توجهی برخی از مسئولان فرهنگی کشور به مشکلات فرهنگی کشور، گفت: از تخصص جوانان دانشگاهی برای حل مشکلات فرهنگی در کشور استفاده شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار در خطبه‌های امروز 11 اسفند با اشاره به اینکه خدمت به انسان‌های همنوع یکی از مهمترین آموزه‌های الهی است و در این ایام نباید فقرا و مستمندان را از یاد ببریم، اظهار کرد: خدمت حد و مرزی ندارد و هر چقدر در توان داریم باید به کار ببریم و با هر شیوه و روشی که ممکن است به انسان‌های همنوع به ویژه در ایام هفته احسان و نییکوکاری کمک کنیم.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های انسان‌ها از جمله علمی که منتشر کرده، فرزند صالحی که تربیت کرده، موقوفه‌ای که از خودش بر جای گذاشته، قرآنی که نوشته و دیگران از آن بهره‌مند هستند از اقداماتی است که ثواب و فضیلتش بعد از رحلت نیز به انسان می‌رسد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 29 بهمن سال جاری عنوان کرد: هر حرکت مهمی را ممکن است آسیب‌هایی تهدید کند و یکی از بزرگترین تهدیدات انقلاب اسلامی اشرافی گری و و تکیه به خارج به جای تکیه بر توان داخلی است.
حجت‌الاسلام مقیسه تصریح کرد: بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی از جمله استقلال سیاسی و دخالت مردم در امور مهم خودشان و تصمیمات کشوری و فراهم کردن استقلال دفاعی با تکیه بر هشت سال تجربیات دوران دفاع مقدس است.
وی با گلایه از کم کاری برخی از مسئولان کشوری و شکوه از برخی نهادهای فرهنگی که به مشکلات فرهنگی کشور بی توجه هستند، افزود: گاهی اوقات نبود توان لازم و قدرت مسئولان یکی از مشکلات است ولی در برخی از موارد نبود اراده لازم برای برخورد با مشکلات فرهنگی و عدم توجه لازم به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در شبیخون و تهاجم فرهنگی از مشکلاتی است که در کشور وجود دارد.

از تخصص جوانان دانشگاهی در امور فرهنگی استفاده شود
وی با بیان اینکه به ودلیل وجود چنین مشکلاتی رهبر معظم انقلاب دستور آتش به اختیار را صادر کردند، تصریح کرد: باید بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را در کشور به جوانان واگذار کنیم و از تجربیات افراد تخصص دانشگاهی و حوزوی در این زمینه استفاده شود.
وی اضافه کرد: در مدت دو سالی که در سبزوار حضور دارم تاکنون برخی از مسئولان فرهنگی هنوز موفق به حل مشکل صوت در راهپیمایی 22 بهمن نشده‌اند و لازم است برخی از نهادهای فرهنگی این گونه فعالیت‌ها را به مردم و جوانان واگذار کنند.
نماینده ولی فقیه در سبزوار یکی دیگر از مشکلات را، وجود تبعیض و عدم توجه به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در سال 80 ذکر کرد و گفت: 100 نفر از نمایندگان طرحی داده‌اند که در صورت تصویب تمام اموال نامشروعی که برخی مسئولان احتمالا به دست آورده‌اند اعاده شده و در جهت کمک به محرومان و رفع کاهش تبعیض در جامعه هزینه خواهد شد.
وی در پایان سالروز رحلت ام البنین(س)، همسر گرانقدر حضرت علی(ع) و مادر حضرت عباس(ع) را تسلیت گفته و افزود: این بانوی گرامی با زنده نگه داشتن وقایع کربلا این حوادث را تبدیل به حماسه و روشنگری و عاملی برای روشن کردن چهره بین امیه کرد.

captcha