رشد 102 درصدی پرداخت زکات در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3695474
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

رشد 102 درصدی پرداخت زکات در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته، 102 درصد رشد داشته است.

محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته، 102 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: از این رقم، یک میلیارد و 854 میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و 614 میلیون تومان زکات مستحب، یک میلیارد و 965 میلیون تومان زکات فطریه عام و 5 میلیون و 743 هزار تومان نیز به‌عنوان زکات فطریه سهم سادات پرداخت شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: بیشتر زکات واجب پرداخت شده شامل 842 هزار و 200 کیلوگرم گندم، 346 هزار و 491 کیلوگرم جو، یک میلیون و 568 هزار و 282 کیلوگرم خرما و یک نفر شتر می‌شود.
وی اظهار کرد: علی‌رغم خشکسالی‌های چندین ساله که کشاورزان و دامداران استان را با مشکلات بسیار مواجه ساخته است، اما مردم متدین استان هیچگاه از پرداخت زکات غفلت نکرده‌اند.
میرامامی با بیان اینکه زکات، گره‌گشای مشکلات نیازمندان است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های مختلف از جمله کمک به ایجاد اشتغال محرومان، تهیه جهیزیه، تهیه و بازسازی مسکن، تأمین هزینه‌های درمانی و کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند مصرف می‌شود.

رشد 102 درصدی پرداخت زکات در سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام

captcha