اعطای دو میلیارد و 15 میلیون تومان وام اشتغالزایی به زندانیان آزاد شده کردستانی
کد خبر: 3689786
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

اعطای دو میلیارد و 15 میلیون تومان وام اشتغالزایی به زندانیان آزاد شده کردستانی

گروه اجتماعی: مدیر زندانهای کردستان از اعطای دو میلیارد و 15 میلیون تومان وام اشتغالزایی به زندانیان آزاد شده و دارای مهارت از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان امروز، 18 بهمن ماه در جلسه هم اندیشی مدیرکل و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: معضل بیکاری در جامعه، یکی از مهمترین دلایل ارتکاب جرم و ورود افراد به زندان است.
مدیرکل زندان‌های کردستان، زندان‌ها را دارای دو رسالت مهم «تامینی» و «تربیتی» دانست و اظهار کرد: در حوزه برنامه های تامینی، به مقوله امنیت در این مراکز توجه می‌شود اما در حوزه فعالیت‌های تربیتی که بسیار مهم نیز است، مسأله اصلاح و تربیت و همچنین بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه مدنظر است.
ابراهیمی با اشاره به نتایج به دست آمده از یک طرح تحقیقاتی پیرامون افرادی که به زندان وارد می شوند بیان داشت: بررسی ها حاکی از آن است که 60 درصد این افراد در بدو ورود خود را بیکار یا دارای مشاغلی کاذب معرفی می کنند که این موضوع به نوبه خود، موید وجود رابطه ای تنگاتنگ میان بیکاری و میزان وقوع بزهکاری در جامعه است.
مدیرکل زندانهای کردستان توسعه برنامه‌های حرفه آموزی در زندانها را یکی از پررنگ‌ترین و مؤثرترین راهکارها در جهت کمک به بازسازگاری اجتماعی مددجویان دانست و گفت: خوشبختانه با همکاری و تعامل بسیار خوبی که میان زندان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان وجود دارد، شاهد برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای برای مددجویان می باشیم که کسب رتبه برتر از سوی اداره کل زندانهای کردستان طی 9 ماهه اول سال جاری در میان زندانهای سراسر کشور در حوزه اشتغال و حرفه آموزی مهر تاییدی بر این ادعا می باشد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که فعالیت های حرفه آموزی در زندانها تاثیر چشمگیری در کاهش نرخ بازگشت مجدد به این مراکز را دارد اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که نرخ بازگشت مجدد آن دسته از زندانیان آزاد شده که در مدت زمان تحمل حبس ضمن کسب گواهینامه مهارت موفق به دریافت وام های اشتغالزایی شده اند کمتر از 2درصد می باشد.
مدیر زندانهای کردستان از اعطای دو میلیارد و 15 میلیون تومان وام اشتغالزایی به زندانیان آزاد شده و دارای مهارت از ابتدای سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این مدت بیش از 250 نفر از زندانیان آزاد شده و دارای گواهینامه مهارت که از سوی اداره کل فنی و حرفه ای صادر شده است، جهت دریافت وام اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی که از این تعداد 144 نفر موفق به دریافت 12 تا 18 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه شده‌اند.

captcha