فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام بیمه مدیران و فعالان قرآنی
کد خبر: 3688737
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام بیمه مدیران و فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره تبلیغ و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به بیمه مدیران و فعالان قرآنی مؤسسات قرآن و عترت تحت پوشش سه اداره کل فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و اوقاف خراسان رضوی در سال 97، گفت: افراد مشمول طرح می‌توانند تا پایان وقت اداری 17 بهمن‌ماه نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

حمید صمدی، سرپرست اداره تبلیغ و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از بیمه مدیران و فعالان قرآنی مؤسسات قرآن و عترت تحت پوشش سه اداره کل فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و اوقاف خراسان رضوی در سال 97 خبر داد.
وی با بیان اینکه این بیمه با ظرفیت محدود و براساس اولویت‌بندی انجام می‌شود، ابراز کرد: داشتن معرفی‌نامه فعالیت به عنوان مدیر مسئول، مدیرعامل موسسه یا تدریس حداقل 12 ساعت در هفته به عنوان مربی از یکی از موسسات قرآن و عترت، از جمله شرایط لازم برای تعلق گرفتن این بیمه است که باید به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برسد.
سرپرست اداره تبلیغ و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نداشتن سابقه بیمه در سه سال اخیر و داشتن سوابق و مستندات قرآنی را از دیگر شرایط این بیمه برای فعالان قرآنی دانست و اعلام کرد: افراد مشمول طرح، برای تشکیل پرونده تا 17 بهمن ماه فرصت دارند.
صمدی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات یا اداره کل اوقاف استان نیز باید تا تاریخ یادشده به دستگاه تحت پوشش خود مراجعه کنند، مطرح کرد: ارائه به موقع مستندات به کارشناس بیمه اداره کل، واقع در ملک الشعرای بهار 27، تا پایان وقت اداری 17 بهمن ماه باید انجام شود.
72 نفر، سهم خراسان رضوی از بیمه فعالان قرآنی
وی درخصوص علت محدودیت ظرفیت این بیمه، اذعان کرد: نامه‌ای از معاونت قرآن و عترت وزرات ارشاد صادر و براساس آن، سهمیه هر استان ابلاغ شده است که ظرفیت بیمه مدیران و فعالان قرآنی تحت پوشش مؤسسات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده، 72 نفر برای خراسان رضوی است و افراد دارای شرایط مذکور، از طریق این اداره کل به معاونت قرآن وزارت ارشاد معرفی می‌شوند.
صمدی اظهار کرد: در اواخر سال 93 و اوایل سال 94، بیمه‌ای برای فعالان قرآنی در نظر گرفته شده بود که شیوه‌نامه و ابلاغیه آن بدون محدودیت در سهیمه بود لذا ما حدود 400 نفر از افراد دارای شرایط را ثبت‌نام کردیم و در ادامه و بعد از بررسی تهران، حدود 170 نفر از واجدان دارای اولویت‌ تحت این بیمه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از آن زمان به بعد، سهمیه جدیدی برای بیمه اعلام نشد و از آن هنگام تاکنون، تنها افراد معدودی مانند نخبگان قرآنی بین‌المللی و دارندگان رتبه‌های اول تا سوم در سطح رقابت های بین‌المللی، بدون آئین‌نامه برای بیمه معرفی شده اند که تعدادشان به 10 نفر هم نمی‌رسد.
پرونده‌های فعالان قرآنی در خراسان رضوی زیاد است/ سهمیه بیمه قرآنیان افزایش یابد
سرپرست اداره تبلیغ و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آئین‌نامه بیمه فعالان قرآنی که امسال ابلاغ شده است، ادامه همان بیمه‌های سال 93 است که امسال سقف محدودی دارد و با توجه به اینکه پرونده‌های فعالان قرآنی در خراسان رضوی زیاد است، نیاز است که این سهمیه افزایش یابد.
وی افزود: با توجه به محدودیت سهمیه خراسان رضوی در بحث بیمه‌ها، متقاضیان اولویت‌بندی می‌شوند و اولویت با پیشکسوتان و فعالان است؛ البته این طرح تنها مخصوص قاریان و حافظان نیست و حتی یک هنرمند قرآنی مانند تذهیب‌کار و کاتبِ قرآن یا فعالان در حوزه تبلیغ و ترویج و آموزش قرآن را هم شامل می‌شود.
صمدی مطرح کرد: شرایط این بیمه به نحوی بوده است که باید بیمه شونده، هر سه ماه، سهم خود را پرداخت کند و درصورت عدم پرداخت به موقع، بیمه وی قطع می‌شود و اگر افرادی سابق بر این تحت پوشش بیمه قرآنی بوده‌اند ولی سهم خود را در موعد مقرر پرداخت نکرده‌اند و بیمه‌شان قطع شده است، اگر هنوز شرایط بیمه را دارند و مشمول طرح هستند، می‌توانند مراجعه کنند تا پرونده بیمه آنها مجدد به جریان بیفتد.
وی اعلام کرد: افراد مشمول این طرح، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 38594001، داخلی 208 آقای رجبی تماس حاصل کنند.

captcha