برندگان مسابقه طرح «بزرگ واقعه» در کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 3688131
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴

برندگان مسابقه طرح «بزرگ واقعه» در کرمان تجلیل شدند

گروه فعالیتهای قرآنی: برندگان مسابقه طرح «بزرگ واقعه» که به همت مجمع حافظان و قاریان قرآن کریم در استان کرمان برگزار شده بود در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان کرمان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام‌ جمعه کرمان دیروز شنبه، 14 بهمن در این مراسم با بیان اینکه کارهای فرهنگی استان را باید بر مبنای قرآن انجام داد، گفت: محوریت قرآن برای کارهای فرهنگی یک اصل است زیرا سند تحول انسان همین قرآن بوده و آن کتابی بسیار شریف و ارزشمند است که سبب می‌شود هر انسانی خودش را تقویت کرده و ارتقا دهد.
وی افزود: قرآن حقیقتا یک برکتی دارد و هر کسی در هر سطحی و به هر اندازه‌ای که با قرآن انس گرفته باشد، به همان اندازه در روح و روان او تاثیر ‌می‌گذارد.
امام‌ جمعه کرمان قرآن را در صیانت انسان‌ها بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: این کتاب شریف و مقدس برای صیانت انسان‌ها از گناه بی‌بدیل و بی‌نظیر است.
وی از تحولات فرهنگی در استان کرمان خبر داد و گفت: بدون محوریت قرآن نمی‌توان هیچ کاری را آغاز کرد، باید مجامع قرآنی را با هم هم‌جهت کرده و نواقض آنان را برطرف سازیم، باید بسنجیم و بدانیم که جریان‌های قرآنی برای حرکت روبه جلو استان چه نقشی می‌توانند ایفا کنند، و امام جمعه به عنوان یک پشتیبان در کنار مجامع قرآنی خواهد ایستاد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی کرمانیان را دارای خلاقیت بیان و اظهارکرد شرایط آب‌و‌هوایی کرمان، انسان‌هایش را بسیار سختکوش بار آورده و از آن‌ها انسان‌هایی خلاق ساخته است.
وی تأکید کرد: نباید منتظر بمانیم تا در تهران برای همه کشور یک سبک را ارسال کنند و بر طبق آن پیش بروید، جوامع قرآنی و دیگر متولیان فرهنگی استان باید خلاق بوده و برای همه کشور الگوسازی کنند، کرمان ظرفیت بسیار زیادی داشته و باید از این ظرفیت استفاده کرده و یک جریان قرآنی قدرتمند را در استان شکل داد.

captcha