دیدار کمیته قرآن ستاد دهه فجر و مجمع قرآنیان کرمان با امام جمعه استان
کد خبر: 3686969
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

دیدار کمیته قرآن ستاد دهه فجر و مجمع قرآنیان کرمان با امام جمعه استان

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: امام جمعه کرمان، در دیدار با ستاد دهه فجر و مجمع قرآنیان کرمان، فعالیت‌های قرآنی را کانون صدور عمل مخلصانه دانست.

دیدار کمیته قرآن ستاد دهه فجر و مجمع قرآنیان کرمان با امام جمعه استان

مصطفی نیک ورز، دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) جزئیات دیدار ستاد دهه فجر و مجمع قرآنیان کرمان با امام جمعه کرمان را تشریح کرد و گفت: جلسه اعضای کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان کرمان و مجمع قرآنیان کرمان با حجت الاسلام والمسلمین علی‌دادی، امام جمعه کرمان، عصر روز گذشته 9 بهمن ماه انجام شد.
نیک ورز بیان کرد: در این جلسه جلالی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر را و علیزاده، مدیرکل ارشاد نیز برنامه‌های هفته قرآن و عترت و در رأس آن افتتاحیه نمایشگاه بزرگ قران و عترت را با استحضار امام جمعه کرمان رساندند.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان در ادامه گفت: میقانی، معاون صدا و سیمای کرمان در این دیدار بیان داشت مسابقه «بصیرت از دیدگاه آیات قرآن» از جمله برنامه‌هایی است که روزانه از صدا و سیما و کرسی‌های تلاوت روزانه از رادیو پخش خواهند شد وهمچنین اعلام آمادگی خود را برای پوشش رسانه‌ای فعلالیت‌های قرآنی اعلام داشتند.
نیک ورز گفت: توحیدی، دبیر مجمع قرآنیان کرمان به همدلی خوب بین مجموعه‌های قرآنی در کرمان اشاره کرد گفت و این یک مجمع مشورتی برای کل فعالیت‌های قرآنی استان کرمان است که تشکیل شده و فضایی است در جهت رشد و ترقی قرآنیان استان کرمان.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان بیان داشت: در ادامه این دیدار، مشهدی، مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی گزارش کوتاهی در رابطه با اتحادیه ارائه داد و گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان بزرگترینNGO مردمی است که نماد آن نمایشگاه قرآن و عترت است که امروز شاهد افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت بودیم.
نیک ورز گفت: در ادامه، امام جمعه استان بیان داشت که گزارش‌های ارائه شده گوشه‌ای از کارهای انجام شده و بسیار عالی است و انصافا ظرفیت‌ها در کرمان بسیار بیشتر از این است. وی دلگرم بودند که در کار فرهنگی جریانات بسیار قوی در حال فعالیت هستند.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان در ادامه گفت: علی‌دادی، امام جمعه استان کرمان کارهای قرآنی را کانون صدور عمل مخلصانه دانست و دو مسئله را در رابطه با قرآن مد نظر قرار داد. اول اینکه همه مردم باید قرآن را از ابتدا و از همان روخوانی کار کنند و با ظاهر قرآن آشنا شوند و این فی نفسه مقدس و به عنوان یک عمل مستقیم مورد توجه است و نکته دوم اینکه اگر بخواهیم اثربخشی قرآن بیشتر شود باید قرآن را داخل زندگی آورده و در زندگیمان پیاده کنیم و نظرشان این بوده که اگر قرآن واقعا در زندگی عمل شود، استرس از زندگی روزمره رخت برمیبندد. امام جمعه کرمان در پایان همیاری و هماهنگی در بحث قرآن را که در سطح اداره‌کل‌ها صورت گرفته‌است جای بسی خوشبختی و خوشحالی دانست و گفت امیدواریم شما این ظرفیت را به یک ظرفیت کشوری وصل کنید و کرمان را به عنوان شهری الگو که دیگران به آن نگاه کنند و اقتدا کنند تبدیل کنید.

captcha