فعالیت 61 مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در کرمان
کد خبر: 3685903
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
صادق‌زاده اعلام کرد:

فعالیت 61 مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در کرمان

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 61 مرکز کودکان بی‌سرپرست در استان کرمان فعالیت دارند که یک‌هزار و 700 کودک را نگهداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از کرمان، علی صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان دیروز شنبه، 7 بهمن در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری گفت: بیشتر کودکان در جامعه کنونی ما کودکان کار هستند که برای گذران زندگی کارهای متفرقه‌ای را انتخاب می‌کنند.
وی افزود: دو مرکز ساماندهی کودکان کار در استان کرمان داریم که یکی شبانه‌روزی بوده و 53 نفر را پوشش می‌دهد و دیگری مرکز روزانه است و به 108 کودک سرویس می‌دهد که در آن اقدامات مددکاری، روانشناسی، بهداشتی و ... در راستای توانمندسازی آنان انجام می‌شود.
صادق‌زاده تصریح کرد: از 108 کودکی که در مرکز روزانه ساماندهی کودکان کار کرمان حضور دارند، تعداد زیادی از تحصیلات و خدمات ممکن بهره‌مند هستند و تعدادی از آن‌ها بازپیوند به خانواده شده‌اند.
وی افزود: دو مرکز دیگر ساماندهی کودکان کار در شهرستان‌های کرمان و رفسنجان در دستور کار داریم که مجوز آن‌ها صادر شده و هزینه‌های این مراکز را به شکل یارانه پرداخت می‌کنیم.
صادق‌زاده با اشاره به تغییر رویکرد در مراکز ساماندهی کودکان کار عنوان کرد: قرار بود، دو مرکز ساماندهی را به صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی کنیم که به روزانه تبدیل و اعتبارات بیشتری دریافت کردیم، علاوه بر این پروتکلی تصویب شده است که بحث توانمندسازی را دنبال می‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: 61 مرکز کودکان بی‌سرپرست در این استان فعالیت دارند که یک‌هزار و 700 کودک را نگهداری می‌کنند و از این نظر مقام اول کشور را داریم که اصلاً افتخار نیست.
وی ادامه داد: قبلاً 70 درصد پذیرش‌های مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بودند، اما اکنون این وضعیت برعکس شده و بدسرپرست هستند، یعنی برای بازپیوند آن‌ها به خانواده شرایط سختی وجود دارد.
صادق‌زاده اظهارکرد: در پروتکل تهیه شده، بحث توانمندسازی را پررنگ‌تر دیده‌ایم و روی خانواده‌هایی که کودکان در آن‌ها با مشکل مواجه هستند، کار می‌کنیم، البته به حمایت‌های استانی از نظر اعتبارات، ساماندهی و توانمندسازی نیاز داریم.
وی با تأکید بر اینکه تنها بهزیستی نمی‌تواند، مشکلات فراوان این گروه و خانواده‌ها را دنبال کند، یادآور شد: رقم کشوری که به این مسأله اختصاص داده می‌شود، کفایت تمام هزینه‌ها را نمی‌کند و از استان هم باید توجهی به این بخش شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تأکید کرد: دو مرکز کودکان کار با رویکرد جدید در حال راه‌اندازی داریم که فعلاً با ظرفیت 30 نفر آغاز به کار می‌کنند و بعد قابل توسعه هستند.

captcha