تلاش برای راه‌اندازی و ثبت 5 هزار سازمان مردم نهاد تا پایان دولت دوازدهم
کد خبر: 3685865
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
تندگویان مطرح كرد:

تلاش برای راه‌اندازی و ثبت 5 هزار سازمان مردم نهاد تا پایان دولت دوازدهم

گروه اجتماعی: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تأكید كرد كه تعهد می‌دهیم تا پایان دولت دوازدهم به ۵۰۰۰ سازمان مردم نهاد برسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز، 7 بهمن در اختتامیه‌ اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوان در شیراز گفت: از زمان تشکیل دولت روحانی مجموع تشکل‌های مردم نهاد از ۷۰ مورد به ۲۰۰۰ مورد افزایش یافته است و به همین میزان نیز سمن در نوبت ثبت هستند که تعهد می‌دهیم تا پایان دولت دوازدهم به ۵۰۰۰ سازمان مردم نهاد برسیم.
وی با بیان اینكه سمن‌های جوانان مهم‌ترین پایگاه مردمی جوانان در کشور هستند،‌ افزود: در نا آرامی‌های اخیر کشور هیچ‌یک از دستگیرشدگان از اعضای سمن‌های جوانان نبودند که این نشان می‌دهد جوانان اگر در فعالیت‌های مدنی جایگاه مناسبی داشته باشند، دولت یار هستند و اجازه نمی‌دهند برای دولت مشکلی ایجاد شود.
معاون وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به عرصه‌های فعالیت سمن های جوانان در کشور گفت: بزرگ‌ترین و علمی‌ترین رصد خانه کشور متعلق به سمن‌های جوانان است. این سمن‌ها همچنین در عرصه کشاورزی ،حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار و... نیز فعال هستند.
تندگویان در ادامه سخنان خود با تصریح اینكه اگر زورمان نمی‌رسد که از جوانان استفاده کنیم، حداقل تکلیف بازنشستگان شاغل در دولت را مشخص کنیم، قول داد که به ازای هر بازنشسته حداقل 5 جوان با همان توانایی‌ها و دانش و آگاهی و البته صلابت بیشتر به دولت معرفی کند.
وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از او با عنوان بزرگ مرد عرصه‌ی گفتمان یاد كرد و گفت: آن مرحوم با پیش‌بینی دقیق حضور گسترده جوانان، این بخش از جامعه را همواره جزو مولفه‌های توسعه در برنامه‌های خود دیده بود و باور داشت.
معاون وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه در اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان بیش از ۲۶۰ نفر از جوانان و صاحبان تشکل‌های مردم نهاد حضور داشتند، گفت: در این همایش ۳ روزه انتخابات داخلی مجمع برگزار شد و اساسنامه آن نیز بدون هیچ حاشیه ای تصویب شد.

captcha