ارائه آموزه‌های دینی در قالب نظریه؛ دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3673900
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
فرح‌بخش مطرح کرد:

ارائه آموزه‌های دینی در قالب نظریه؛ دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان، ارائه آموزه‌های دینی در قالب نظریه را دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهارکرد: خلاء‌هایی در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه وجود دارد کمااینکه همکاری حوزه و دانشگاه در حوزه پژوهش باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی لرستان، امروز دوشنبه، ۲۷ آذرماه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، که در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه از طریق دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها و ورود اساتید حوزه به هیئت علمی دانشگاه‌ها انجام شده است این در حالی‌است که در برخی از رشته‌ها جزوات و آثار اساتید حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که جدایی بین حوزه و دانشگاه وجود ندارد، به ضرورت ایجاد چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید و عنوان کرد: خلاءهایی در ارتباط با ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه وجود دارد، این در حالی‌است که همکاری حوزه و دانشگاه در حوزه پژوهش باید تقویت شود.
فرح‌بخش با بیان این‌که در ارتباط با مسائل انسانی چالش‌هایی وجود دارد یکی‌از علل آسیب‌های اجتماعی را عدم همکاری مراکز فکری برشمرد و عنوان کرد: در برخی رشته‌های انسانی حوزویان صاحب‌نظر هستند این در حالی‌است که در برخی از رشته‌های علوم انسانی و نظرات اسلامی نداریم.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با بیان این‌که در زمینه مسائل مدیریتی آموزه‌های دینی داریم، افزود: آموزه‌های دینی ما باید در قالب نظریه ارائه شود که این امر با وحدت حوزه و دانشگاه عملی خواهد شد.
وی با بیان این‌که نظریات مدیریتی ما عمدتاً غربی هستند به ماهیت حهان شمولی نظریات مدیریتی اشاره کرد و گفت: یکی‌از مزیت‌های حوزه‌های علمیه شیوه‌های آموزشی آنها است این در حالی‌است که ماهیت حوزه سابقه طولانی دارد اما سابقه دانشگاه در ایران کمتر از ۱۰۰ سال است.
فرح‌بخش ادامه داد: ارزیابی‌های مختلف حوزه و دانشگاه‌ها به پیشرفت امور کمک می کند این در حالی‌است که در برخی از رشته‌های دانشگاهی باید از شیوه‌های آموزشی حوزه‌های علمیه استفاده شود.

captcha