16 آذر؛ روز به خود بالیدن دانشجوست/ ضرورت تقویت روحیه انقلابی در این ایام
کد خبر: 3669990
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
حجت‌الاسلام کرمی:

16 آذر؛ روز به خود بالیدن دانشجوست/ ضرورت تقویت روحیه انقلابی در این ایام

گروه دانشگاه: رئیس نهاد رهبری در دانشگاه تهران عنوان کرد: دانشجو به خود می‌بالد که شروع انقلاب و استکبارستیزی از دانشجو و دانشگاه بوده و این روز، روز به خود بالیدن دانشجوست؛ جنبه‌های جهادی، انقلابی و روحیه آزادی‌طلبی عمدتا در این ایام نمود بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره برنامه‌های دانشگاه و نهاد رهبری به مناسبت روز دانشجو، اظهار کرد: برنامه‌های روز دانشجوی دانشگاه تهران، طی روز گذشته سه‌شنبه، 14 آذرماه برگزار شد. یک برنامه متمرکزی تشکل جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی با هم داشتند که در سالن چمران دانشگاه تهران برگزار شد. یک برنامه هم تشکل انجمن اسلامی دانشگاه داشت که آن هم برگزار شد.

16 آذر؛ روز به خود بالیدن دانشجوست/ تقویت روحیه انقلابی در این ایام

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر دانشگاه به مناسبت این روز عنوان کرد: در مسجد دانشگاه، امسال برای اولین‌بار برنامه‌ای گذاشته‌ایم که بعضا برنامه‌ها و نشست‌هایی که مرتبط با این روز است و ممکن است در بعضی از آنها هیجاناتی رخ دهد و نمی‌توان این‌گونه نشست‌ها را در دانشکده‌ها برگزار کرد، در مسجد برپا شوند. برنامه‌های دیگری هم در جای‌جای دانشگاه و دانشکده‌های این دانشگاه وجود دارد و تشکل‌ها به صورت خودجوش برنامه‌های متعددی را در قالب این روز برگزار می‌کنند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر آنکه؛ دانشجویان عمدتا از کدام قالب‌ برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کنند؟ تصریح کرد: سبک و سیاق روز دانشجو عمدتا انقلابی است، البته فرصت‌ها و مناسبت‌های دیگری نیز وجود دارد که اغلب آنها از آموزه‌های فرهنگی بهره می‌گیرند و مورد استقبال دانشجویان است، برنامه‌های شب‌های قدر و برنامه‌های اعتکاف که در ایام ماه مبارک رجب برگزار می‌شود و یا برنامه‌های ایام محرم از آن جمله است که عمدتا رنگ‌وبوی فرهنگی و معنوی به خود می‌گیرند.


وی ادامه داد: در روز دانشجو، دانشجویان می‌خواهند چهره خود را نشان دهند و نقش و جایگاه خود را در انقلاب نمایان سازند. دانشجو به خود می‌بالد که آغاز انقلاب و استکبارستیزی از دانشجو و دانشگاه بوده و عمده آن هم که از دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شده و روز به خود بالیدن دانشجوست. جنبه‌های جهادی، انقلابی و روحیه آزادی‌طلبی عمدتا در این ایام نمود بیشتری دارد.

captcha