حب‌الحسین رمز وحدت همه جهان است
کد خبر: 3661823
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

حب‌الحسین رمز وحدت همه جهان است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت سمنان گفت: این نمایش عشق به حسین و استمرار این حرکات زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است و این استقبال نیز هر سال بیشتر و پرشورتر از گذشته است وحب‌الحسین رمز وحدت همه جهان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان، روز گذشته 19 ابان در جمع نمازگزاران سمنانی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، حضور گرم مردم در مراسم عزاداری در همه نقاط کشور و همچنین تجمع مردم سمنان در جوار امامزاده یحیی (ع) را ارزشمند برشمرد و گفت: تجمع بیش از 20 میلیون زائر در این ایام، یک مانور بزرگ بود و در روایات نیز آمده است اگر مردم از فضیلت زیارت قبر امام حسین (ع) آگاه شوند، از شوق قالب تهی می‌کنند.
وی ادامه داد: این استقبال بی‌نظیر، انسان را به یاد حقانیت سخنان حضرت زینب کبری (س) که در روزهای اسارت خطاب به یزید به زبان آورد، می‌اندازد.
خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) خطاب به یزید فرمودند که هر چه دشمنی و تلاش کنی، باز هم نمی‌توانی نام ما را گم کنی و ما ماندگار و پیروز این صحنه درگیری هستیم یاداور شد: امروز پس از یک هزار و 400 سال حب‌الحسین رمز وحدت همه جهان است و زائران قبر حسین (ع) تنها شیعیان نیستند؛ بلکه این شور سنی، شیعه و مسیحی و همه آزادگان عالم را از اقصی‌ نقاط عالم زیر پرچم انتظار جمع کرده است. ‌
به گفته وی؛این نمایش عشق به حسین و استمرار این حرکات زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است و این استقبال نیز هر سال بیشتر و پرشورتر از گذشته است.
خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به افزایش قدرت ایران در منطقه و جهان، سفر پوتین و رئیس‌جمهوری آذربایجان به ایران و برگزاری جلساتی برای همکاری‌های بیشتر را حرکتی ارزشمند دانست و افزود: تعامل و حرکات متحدانه جبهه‌های غربی باید ادامه یابد؛ چراکه منجر به افزایش اقتدار ایران و پررنگ‌تر شدن نقش سرنوشت‌ساز آن خواهد شد.
مهدوی‌نژاد با تأکید بر لزوم استمرار تعامل قدرت‌های اسلامی منطقه گفت: همه دشمنان و ابرقدرت‌ها دست در دست هم دادند که داعش را قدرت بزرگ جلوه دادن و نظام منطقه را از بین ببرند؛ اما فتوای کارساز مرجعیت عراق، راهنمایی‌های سردار قاسم سلیمانی و دیگر نیروهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران امروز کار را به جایی رسانده که داعش نفس‌های آخر را می‌کشد.
به گفته وی؛ اکنون با هوشیاری نظام جمهوری اسلامی و همسایگان مسلمان بسیاری از توطئه‌ها در نطفه خفه شده و بسیاری از دسیسه‌ها محقق نشده است.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه خوی کینه‌توزی خود را ازدست نمی‌دهد و برای این امر تلاش نیز می‌کند، اظهار کرد: دشمن، دشمن است و رهبری نیز تأکید کردند آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد و همیشه در حال توطئه است؛ اما با وحدت تمام توطئه علیه دین و اسلام محکوم به شکست خواهد شد.
مهدوی‌نژاد با بیان اینکه شاخ و شانه کشیدن وهابی و سعودی‌ها نیز سرنوشتی جز نابودی آل‌سعود را به دنبال ندارد و این امر دور از ذهن نیست یاداور شد: روایات زیادی درباره مطالعه و کتاب‌خوانی آماده است و باید تلاش شود زمینه‌ای برای ترویج این فرهنگ در جامعه فراهم شود.
خطیب نماز جمعه سمنان افزود: آمار مطالعه در کشور ما کم است که این امر زیبنده نیست و لازمه این کار این است که کتاب جزو هزینه‌های زندگی قرار گیرد و عادت به کتاب‌خوانی در خانواده‌ها ترویج شود.
مهدوی‌نژاد ضمن دعوت نمازگزاران به فرضیه تقوا افزود: تقوا هوشیاری و متذکر شدن در برخورد با شیطان است و آنانی که متقی هستند و خوف خدا در دل دارند در دام شیطان نمی‌افتند.
به گفته وی؛ هر کس که از خدا پروا داشته باشد از حساب و کتاب روز قیامت در امان است و در دام شیطان نمی‌افتد و از همه گناهان خود را بیمه کرده و نجات پیدا می‌کند.
امام جمعه موقت سمنان تأکید کرد: باید این خوف الهی در دل ایجاد شود و برای هر تصمیم درایت کرده تا عاقبت به خیر شویم که این امر انسان را از در دام افتادن در حلقه محاصره شیاطین به دور می‌کند.
مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه جهل در جامعه بزرگ‌ترین مشکل بشریت در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: انسان جاهل همیشه در وادی گمراهی سرگردان است و زمانی که جهالت بر وی غلبه کند به گناه آلوده است و تنها درایت و بصیرت این قدرت را ایجاد می‌کند که برابر گناه قد خم نکنیم.
وی با تاکید بر اینکه فحشا، کینه، نفرت و جدایی‌ها نیز به‌واسطه جهالت است و این امر باعث می‌شود انسان نتواند با درایت و هوشیاری بر مسائل تمرکز کند و زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات است متذکر شد: قرآن کریم راه برون‌رفت از جهالت را تحقیق و تفحص و تعقل می داند که در این راستا نباید اجازه داد جهالت عامل بدبختی شود و پرسیدن از اهل فن و دین نیز کمک می‌کند تا بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.
مهدوی‌نژاد ادامه داد: آنچه که جامعه را به انحراف می‌کشاند جهالت است که اگر اوج بگیرد برای روشنگری‌اش خون حسین‌ها لازم است.
وی اذعان کرد: قرآن برای همه طرفداران انقلاب و انسانیت راه اساسی پیش‌بینی کرده و تبیین و دقت لازمه این امر است و نباید هر خبر غیرموثق را قبول کرد و از کارشناسان مربوطه حقانیت آن را جویا شد.
منبع: خبرگزاری فارس
captcha