کم‌کاری رسانه‌های تخصصی دینی فضا را برای رسانه‌های معاند باز می‌کند
کد خبر: 3659503
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
استاد حوزه علمیه امام القائم:

کم‌کاری رسانه‌های تخصصی دینی فضا را برای رسانه‌های معاند باز می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ: امام جماعت مسجد باب‌الجنه گفت: رسانه‌های تخصصی باید به طور فعال و مؤثر در جامعه حضور داشته باشند و هرچه در این امر کوتاهی شود به همان مقدار فضای تبلیغی جامعه را رسانه‌های فاسد به دست می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید علیاری، استاد حوزه علمیه امام القائم و امام جماعت مسجد باب‌الجنه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با اشاره به مشکلات رسانه‌های تخصصی دینی کشور گفت: جایگاه رسانه در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد، گرچه در گذشته هم به فراخور امکانات، رسانه نقش بی‌بدیلی در هدایت افکار جامعه داشته و هیچگاه از جایگاه خود افول نداشته است، اما نقش حساس و مهم اکنون رسانه باعث شده که جهان تحت تأثیر مستقیم آن قرار گیرد.

وی مهم‌ترین نیازهای رسانه‌های تخصصی دینی در کشور را حمایت‌های مادی و معنوی و ایجاد بستر معرفی آنها در افکار عمومی جامعه دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها با توجه به نقش حساسی که دارند باید از بهترین امکانات، به روزترین تجهیزات و زبده‌ترین متخصصین بهره‌مند باشند و مسؤلان باید از آنها به عنوان کارآمدترین ابزار در جهت رشد و تعالی جامعه بهره ببرند؛ تزریق محتوای عمیق، علمی و کاربردی نیز از جمله نیازهای رسانه‌های تخصصی محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه امام القائم با تأکید بر ضرورت ایجاد امکانات برای حضور قوی رسانه‌هاي ديني در عرصه اطلاع رساني کشور، گفت: تأثیر رسانه در جامعه و نقش آن بسیار حساس و مهم است. رسانه‌های تخصصی باید به طور فعال و مؤثر در میان مردم حضور داشته باشند و هرچه در این امر کوتاهی شود به همان مقدار فضای تبلیغی جامعه را رسانه‌های فاسد بیشتر به دست می‌گیرند و از شکاف بوجود آمده سوء بهره را می‌برند. بنابراین رسانه‌های تخصصی موظف به حضور مؤثر و جذاب هستند.

حجت‌الاسلام علیاری در پایان به اقداماتی که رسانه‌های تخصصی حوزه دینی باید در راس فعالیت‌های خود به منظور اقناع مخاطب انجام دهند اشاره و بیان کرد: تزریق مطالب نو، به روز، جذاب و با محتوای مطابق با واقعیت و فطرت پاک جوانان، دوری از مطالب کذب و بی‌پایه و اساس و همچنین شناخت نیازهای جامعه مخصوصا نسل جوان و شناساندن مکتب راستین اسلام از جمله راه‌های جذب توسط رسانه‌های تخصصی است.

 علیرضا برومند

 

captcha