پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای بی‌نظیر در دنیاست
کد خبر: 3657231
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
صباحی:

پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای بی‌نظیر در دنیاست

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت کرمان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه‌ای بی‌نظیر است و در دنیا چنین مناسبتی نیست که حدود 20 میلیون نفر پیاده‌روی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه هفتم صفر به روایتی شهادت امام حسن مجتبی(ع) است و بعضی از علما این روز را به‌عنوان روز شهادت می‌گذارند، گفت:  امام حسن مجتبی(ع) امام مظلومی است و اگر خودش نگفته بود مظلوم‌تر از من امام حسین(ع) است می‌گفتیم ایشان مظلوم‌تر بودند.
وی افزود: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و حماسه‌ای بی‌نظیر در عالم رخ می‌دهد و قطعا چنین مناسبت و مراسمی نیست که حدود 20 میلیون نفر هر کدام در حدود 80 کیلومتر پیاده‌روی کنند.
حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بی‌نظیر است و عاشقانش هم بی‌نظیر هستند، بیان کرد: زائرانی که در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند حتما توصیه‌های امنیتی، انتظامی، ترافیکی، گذرنامه، ویزا و .. را مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به بخشی از زیارت اربعین اظهار کرد: امام حسین(ع) خونش را داد که برای اینکه بندگانش از جهالت نجات پیدا کنند و بدترین جهالت امروز در دنیا حاکم است، قدرت‌ها زیاد است و علم قدرت را زیاد کرده اما اینکه در اختیار چه کسانی و برای چه کاری هست، مهم است.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه قدرت را علم داده و این علم می‌تواند در اختیار انسان‌هایی قرار بگیرد که همه چیز را از بین ببرند، گفت: علم و اقتدار ملت ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند.
حجت‌الاسلام صباحی به بیانات مقام معظم رهبری در هفته اخیر اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند، همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام می‌کنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست.
منبع: ستاد نمازجمعه استان کرمان
captcha