برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس فارس/ 21 هزار دانش‌آموز نیازمند كمك‌های مردمی هستند
کد خبر: 3651870
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس فارس/ 21 هزار دانش‌آموز نیازمند كمك‌های مردمی هستند

گروه اجتماعی: جشن عاطفه‌ها با عنوان آئین مهر در مدارس استان فارس صبح امروز با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با عنوان آئین مهر در مدارس استان فارس صبح امروز، 19 مهرماه با حضور مدیران كل آموزش و پرورش و كمیته امداد و همچنین معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس برگزار شد.

محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این مراسم گفت: جشن عاطفه‌ها با هدف مهرورزی و کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود.

وی گفت: در استان فارس بیش از 21 هزار دانش‌آموز نیازمند وجود دارد که 13 هزار نفر آن‌ها از محبت پدر بی‌بهره هستند و همه این دانش‌آموزان دوست دارند تا در عرصه علم و دانش موفق عمل کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس تأکید کرد: برای آنکه این دانش‌آموزان بتوانند بدون دغدغه به مدرسه بیایند، نیازمند همدلی و کمک‌های همه ما و به‌ویژه دانش‌آموزان هستند و انتظار می‌رود که این همت همگانی در طول سال ادامه داشته باشد و به این روز محدود نشود.

بذرافشان گفت: در سال گذشته و در جشن عاطفه ها استان فارس در زمینه کمک به دانش‌آموزان نیازمند رتبه نخست کشور را به دست آورد و در مرحله اول این برنامه نیز که شهریورماه 96 برگزار شد این موفقیت تکرار شد و امیدوارم در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها نیز همانند سال گذشته بتوانیم با جذب حداکثری کمک‌های دانش‌آموزی، در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند ورفع نگرانی آن‌ها برای ادامه تحصیلی گامی برداریم.

شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: استان فارس با دارا بودن فرهنگ و تمدنی کهن، همواره در همه فعالیت‌های فرهنگی پیشتاز بوده و جشن عاطفه‌ها نیز یکی از این موارد است که مردم فهیم فارس در این زمینه نیز همواره پیشتاز بوده است.

ویگفت: کمک به همنوعان یک وظیفه همگانی است و کمک به دانش‌آموزان نیازمند می‌تواند زمینه تحصیل بهتر بسیاری از آن‌ها را فراهم كند.

نصرالله كیانی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این مراسم گفت: جشن عاطفه‌ها روز مهرورزی است و در این روز همه ما با همدلی و نوع دوستی به یاری دانش‌آموزان نیازمند می‌رویم.

وی با بیان اینكه این روز فرصتی است از سمت خداوند تا بتوانیم دست همنوعان خود را بگیریم، گفت: با همت همه مسئولین استان، فارس در زمینه کمک به دانش‌آموزان نیازمند در 5 سال متوالی توانسته رتبه نخست کشوریرا به دست آورد که این مهم ناشی از باور خوب همه مردم، فرهنگیان و دانش‌آموزان به این آیین است.

كیانی یادآور شد: جشن عاطفه‌ها بر گرفته از تعالیم بلند دین مبین اسلام است و بارها در قرآن به این مهم تاکید شده و آنچه ما در این روز انجام دهیم توشه‌ای برای آخرت ما است.

محمد كلاری، رئیس سازمان دانش آموزی فارس نیز گفت: همزمان با جشن عاطفه‌ها در روز 19 و 18 مهرماه به ابتکار سازمان دانش‌آموزی، تمامی بوفه‌های مدارس تعطیل و فروشگاه مهربانی در این مدارس بازگشایی شده‌اند.

وی افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان با خرید اقلام لوازم‌التحریر و اغذیه سالم از این فروشگاه به همکلاسی‌ها و دوستان نیازمند خود کمک می‌کنند.

كلاری ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی تمهیداتی برای تهیه اقلام این فروشگاه‌ها انجام داده است تا دانش‌آموزان مدارس برخوردار با خرید لوازم‌التحریر و تغذیه سالم به همکلاسی‌ها و دوستان نیازمند خود کمک کنند و درآمد حاصل از این فروش نیز به دانش‌آموزان نیازمند داده می‌شود.

captcha