جهاد مسجدسازی نیاز جامعه امروزی است
کد خبر: 3641182
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

جهاد مسجدسازی نیاز جامعه امروزی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان گفت: با توجه به میزان رشد جمعیت و افزایش ساخت و سازها در کشورمان به تعداد مناسب مسجد نساخته‌ایم، بنابراین امروزه به جهاد مسجدسازی نیازمندیم.

حجت ‌الاسلام عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا )از گیلان، در حاشیه مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت مسجد جامع سفالک گوکه لاهیجان، گفت: اگر چه انقلاب اسلامی مولود مسجد بوده است اما از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون نسبت به این نهاد الهی کم لطفی شده و یا به بیان صحیح ‌تر به اندازه کافی به آن توجه نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان افزود: با توجه به میزان رشد جمعیت و افزایش ساخت و سازها در کشورمان به تعداد مناسب مسجد نساخته‌ایم، بنابراین امروزه به جهاد مسجدسازی نیازمندیم.

وی جهاد مسجدسازی در دو بخش، شامل ساخت مسجد در محله‌ها و شهرک‌های جدید و تعمیر مسجد و یا تجدید بنا در محله‌های قدیمی دانست و متذکر شد: گرچه نمازگزاران رکن اصلی مساجد هستند و نه ساختمان و ظاهر مسجد، اما بدون تردید حضور حداکثری نمازگزاران و مؤمنان به‌ویژه نسل جوان در مسجد به عمران و آبادانی ظاهر مسجد و در دسترس بودن آن بستگی دارد، لذا جا دارد مساجد را در بهترین موقعیت مکانی و مرکز یک آبادی ساخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان با بیان اینکه مسجد نقش مهمى در حیات دینى و حتی در شئون اجتماعى و اقتصادى و سیاسى و علمى مسلمانان دارد و اولیای اسلام همواره مردم را به ساختن مسجد تشویق و پاداش‌ هاى بزرگى براى این کار ذکر کرده اند، تصریح کرد: در آموزه های اصیل اسلامی برای بانیان و آبادکنندگان مساجد پاداش های بسیاری را وعده داده اند که هم در این دنیا و هم در آخرت نصیب انسان می‌شود.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: یک مسجد در حین اینکه ساده و بومی ساخته شود، باید ویژگی های اختصاصی هم داشته باشد، استحکام داشته و جوابگوی جمعیت تحت پوشش باشد، هیئت امناء مومن و خلاق برایش انتخاب شوند، مجهز به کتابخانه باشد و از همه مهمتر پس از ساخت یا تعمیر اولین اقدام انتخاب امام جماعت و مبلغ دینی برای مسجد است.

 

captcha