روایت دو واقعه دینی در قالب مجالس شبیه‌خوانی جشنواره آئینی و سنتی
کد خبر: 3637763
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

روایت دو واقعه دینی در قالب مجالس شبیه‌خوانی جشنواره آئینی و سنتی

گروه هنر: امروز و در سومین روز از هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی، علاقه‌مندان می‌توانند شاهد اجرای دو جلسه شبیه‌خوانی با عناوین «ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خدیجه(س)» و «میهمانی امام حسین(ع)» باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امروز یکشنبه 12 شهریور و در سومین روز از برگزاری بخش نمایشی هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی، علاقه‌مندان می‌توانند شاهد دو اجرای مجلس شبیه خوانی که روایتگر مقاطعی از زندگی اهل بیت(ع) است، باشند.

در نخستین مجلس شبیه‌خوانی که ساعت 20 در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد به کارگردانی امیر سلیمانی مقدم از تهران تجارت حضرت محمد(ص) و ازدواج ایشان با حضرت خدیجه (س) روایت می‌شود.

همچنین در بخش جوانه‌های نمایشی ایرانی که در بوستان دانشجو در حال اجراست مجلس شبیه‌خوانی «میهمانی امام حسین(ع)» ساعت 18 به کارگردانی محمدحسین سلجوقی برگزار خواهد شد.

این مجلس شبیه‌خوانی براساس یکی از نسخه‌های مهجور تعزیه توسط گروهی از استان کرمان اجرا خواهد شد که در طی آن ماجرای حبیب بن مظاهر که در جریان واقعه کربلا دو بار خود را فدای مولایش اباعبدالله‌الحسین(ع) کرد، روایت می‌شود.

یادآور می‌شود، هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی‌بیگی تا 15 شهریور به کار خود ادامه خواهد داد.   

 
captcha