امتحان الهی برای ظهور صفات باطنی و نفسانی است
کد خبر: 3637000
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
صباحی:

امتحان الهی برای ظهور صفات باطنی و نفسانی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت کرمان گفت: فلسفه امتحان برای کشف مجهول است اما هیچ مجهولی برای خدا وجود ندارد و امتحان الهی برای ظهور صفات باطنی و نفسانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای امام علی(ع) کرمان همه مردم را با توجه به ظرفیت خود در معرض امتحان الهی دانست و گفت: فلسفه امتحان برای کشف مجهول است اما هیچ مجهولی برای خدا وجود ندارد و امتحان الهی برای ظهور صفات باطنی و نفسانی است.
وی افزود: در چنین روزی حضرت ابراهیم(ع) برای چندمین بار بعد از امتحان هایی مثل هجرت و شکستن بت‌ها در امتحان قربانی فرزندش هم سربلند بیرون آمد.
امام جمعه موقت کرمان به شهادت شهید حججی اشاره و بیان کرد: از صدر اسلام جنایت‌های زیادی را شنیده بودیم، اما زنده ماندیم و آن را با چشمان خود دیدیم که فرزندان نحس آنها همان جنایت‌ها را تکرار می‌کنند و زنده زنده سر می‌برند.
حجت‌الاسلام صباحی افزود: گاهی جنگ پیش می‌آید و در میدان جنگ می‌کشند و کشته می‌شوند اما شهید حججی متأسفانه دستگیر و زنده سر بریده شد، حتی در عاشورا هم چنین چیزی را شاهد نبودیم و تنها امام حسین(ع) این چنین به شهادت رسید.
امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: البته همه شهدای جمهوری اسلامی این آمادگی را داشتند که این چنین به فیض شهادت برسند.
وی مشکلات جوامع را در دو بخش فردی و اجتماعی ارزیابی و بیان کرد: برخی از مشکلات انسان‌ها فردی هستند اما همان را هم اسلام سفارش کرده که به همنوع خود کمک کنید، قربانی کردن نمونه بارز این موضوع است و می‌تواند گره از برخی مشکلات فقرا باز کند.
حجت‌الاسلام صباحی تصریح کرد: مردم کشورهای مسلمان هر روز در کشورهایشان قربانی می‌شوند و این موجب تأسف است که کشورهای اسلامی در مقابل این جنایت‌ها ساکت ایستاده‌اند.
وی با بیان اینکه استکبار در راس تجاوزهای منطقه است و این هنگامه را برای بقای خود لازم دارد و ویران می کند تا بعدا ویرانه‌ها را بسازد، تأکید کرد: همه جوامع و کشورها وظیفه دارند در مقابل آن حتی با دعا کردن واکنش نشان دهند.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان
captcha