بخش نمایشی هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از امروز آغاز شد
کد خبر: 3636888
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
با نمایش مجموعه‌ای از آثار دینی؛

بخش نمایشی هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از امروز آغاز شد

گروه هنر: بخش نمایشی هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از امروز 10 شهریور به مدت 5 روز با اجرای آثاری در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای، نقالی و خیمه شب‌بازی، آئین‌ها، بازی‌ها و مجالس تعزیه و شبیه‌خوانی و همچنین حوزه نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امروز جمعه 10 شهریور و در نخستین روز از اجرای آثار بخش نمایشی هجدهمین جشنواره نمایش های آئینی و سنتی آثار صحنه این رویداد بزرگ تئاتری  در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، خانه نمایش، تالار حافظ و تئاتر محراب از ساعت 16:30 در بخش‌های مرور تئاتر ایران، تولیدات تازه، میهمان، پیشکسوتان و دانشگاهی پیگیری شد.

محوطه مجموعه تئاتر شهر، بوستان نوروز و متروی میدان ولی‌عصر(عج) نیز میزبان آثار حوزه آئین‌ها، بازی‌ها و مجالس شبیه‌خوانی و تعزیه این جشنواره بود که در مهمترین این اجراها از ساعت 20 مدر محوطه تئاتر شهر شاهد اجرای مجلس شبیه‌خوانی «ذبح اسماعیل(ع)» بود که به سرپرستی قوام‌الدین قاسمی از تهران به اجرا شد.

آثار جوانه‌های نمایش ایرانی، نقالی و خیمه شب بازی این جشنواره نیز در تالار انتظار تماشاخانه سنگلج، تالار انتظار محراب، محوطه پارک دانشجو  و محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 18:30 امروز به اجرا در آمد.

همچنین در محوطه تالار وحدت نیز بخش نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای این جشنواره به اجرا در آمد که از ساعت 21 به مدت یک ساعت علاقه‌مندان شاهد آن بودند و در مهمترین آثار این بخش محسن میرزاعلی؛ هنرمند پیشکسوت نقالی و پرده‌خوانی،  نقل «ذبح اسماعیل(ع)» را در غروب عید سعید قربان برای حضار داشت.

این گزارش حاکی است، روز گذشته پنج‌شنبه 9 شهریور بخش پژوهشی جشنواره که به مدت 2 روز در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر و به ریاست محمدحسین ناصربخت و اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شد به پایان رسید و در مراسم اختتامیه آن به مقالات و پژوهشگران برتر جایزه‌ای موسوم به «جلال ستاری» که از جمله اندیشمندان و صاحبنظران در حوزه اسطورشناسی و نمایش‌های ایرانی است اهدا شد.

یادآور می‌شود، اختتامیه هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی چهارشنبه 15 شهریور ساعت 20:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 

 

  

 

captcha