فعالیت هفت مؤسسه قرآنی در شهرستان جوین
کد خبر: 3635086
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

فعالیت هفت مؤسسه قرآنی در شهرستان جوین

گروه شهرستان‌ها: مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوین اظهار کرد: در حال حاضر هفت مؤسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که تعدادی از آن‌ها در روستاها در حال فعالیت هستند.

مجید نقابی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به فعالیت هفت موسسه قرآنی در این شهرستان اظهار کرد: از مجموع 19 پرونده درخواست تاسیس موسسه قرآنی در سال‌های گذشته 7 موسسه قرآنی موفق به دریافت مجوز شدند.
وی ادامه داد: تعدادی از این موسسات قرآنی در روستاها و بخش‌های های اطراف نقاب(مرکز شهرستان جوین) از جمله روستای برغمد، شمس‌آباد، زرقان و حکم‌آباد در حال فعالیت هستند.
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوین با اشاره به اینکه موسساتی که برنامه‌های قرآنی داشته باشند با توجه به طرح‌هایی که ارائه می‌دهند بودجه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: اداره ارشاد شهرستان‌ها واسطه‌ای بین ادارات کل برای دریافت بودجه موسسات قرآنی با توجه به طرح‌هایی که ارائه می‌دهند هستند.
وی افزود: موسسات قرآنی طرح‌های قرآنی و برنامه‌هایی که دارند را در اول سال تدوین کرده و بعد از ارائه به اداره ارشاد شهرستان به معاونت قرآنی استان ارسال می‌شود تا در صورت تصویب بودجه مربوطه به آنان اختصاص دهند.
نقابی با تاکید بر اینکه از موسسات قرآنی که در حال تربیت حافظان قرآن هستند هر شش ماه یک آزمون گرفته می‌شود، ابراز کرد: در صورت قبولی حافظان قرآن در آزمون وزارت ارشاد بعد از صدور مدرک با توجه به تفاهم نامه‌ای که با معاونت قرآنی اداره ارشاد اسلامی امضا می‌کنند، بودجه دریافت خواهند کرد.
وی در رابطه با کم شدن بودجه موسسات قرآنی و قطع بیمه فعالان قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر بودجه موسسات قرآنی با توجه به بودجه کشور تعریف چندانی ندارد ولی بیمه 80 فعال قرآنی این  شهرستان که قبلا قطع شده بود در حال حاضر بعد از حدود شش ماه پیگیری مستمر، بیمه اکثر آنها به جز چند نفر برقرار شده است.
captcha