فقط در 10 درصد از مساجد خمین نماز صبح اقامه می‌شود
کد خبر: 3632710
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

فقط در 10 درصد از مساجد خمین نماز صبح اقامه می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی خمین گفت: در 10 درصد از مساجد خمین نماز صبح اقامه می‌شود، عدم استقبال مردم از برگزاری نماز جماعت صبح در مساجد و دور از دسترس بودن امام جماعت، از مهمترین عوامل برگزار نشدن نماز صبح در تمام مساجد خمین است.

حجت‌الاسلام حسن کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: 220 مسجد و حسینیه در شهرستان خمین وجود دارد اما امکان حضور روحانی در تمامی مساجد وجود ندارد، 60 معمم در سطح شهرستان خمین حضور دارند تعداد این مبلغین در ماه محرم و ماه مبارک رمضان به120 نفر می‌رسد.
حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: به دلیل نبود خانه عالم در بعضی از روستاها و اینکه مردم روستا در بعضی فصول کمتر در مساجد حاضر می‌شوند، نماز در مساجد این روستاها اقامه نمی‌شود و این موضوع در کل کشور حاکم است.
وی تاکید کرد: روحانیون در روستاهایی حضور پیدا می‌کنند که تعداد بیشتری از مردم در آنجا سکونت دارند و امکان اقامه نماز جماعت با چند صف وجود دارد. روحانیونی که در مساجد به عنوان امام جماعت حضور دارند از جوانان هستند و به دلیل وجود حوزه علمیه در خمین، بیشتر از روحانیون بومی استفاده می‌شود.
حجت‌الاسلام کریمی افزود: سخنرانی، بیان احکام، اصلاح قرائت نماز، آموزش قرآن و تفسیراز جمله برنامه‌هایی است که در طول سال توسط روحانیون در مساجد شهرستان برگزار می‌شود، تبلیغات اسلامی به تنهایی مسئولیت امور مساجد را بر عهده ندارد هیئت امنای مساجد، کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد وائمه جماعات نیز دربرابر مساجد مسئول هستند.
وی ادامه داد: مساجد برای اجرای کارهای فرهنگی کمبود بودجه دارند و حمایت کافی از این اماکن معنوی نمی‌شود و به منظور افزایش کارکردهای مساجد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
رئیس تبلیغات اسلامی خمین خاطرنشان کرد: در 10 درصد از مساجد خمین نماز صبح اقامه می‌شود،عدم استقبال مردم از برگزاری نماز جماعت صبح در مساجد و دور ازدسترس بودن امام جماعت، از مهمترین عوامل برگزار نشدن نماز صبح در تمام مساجد خمین است.
captcha