نگاه به دریا، یادآور عظمت خالق است
کد خبر: 3627266
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

نگاه به دریا، یادآور عظمت خالق است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان در بازدید از طرح سالم‌سازی سواحل این شهرستان نگاه به دریا را یادآور عظمت خالق آن دانست.

حجت‌الاسلام عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان در حاشیه بازدید از طرح سالم سازی این شهرستان گفت: استان های شمالی کشورمان به‌ویژه استان گیلان یک تفاوت عمده و چشمگیر با مناطق مرکزی آن دارند و آن تنوع اقلیمی و گوناگون زیستی و فرهنگی آن است.

وی با بیان اینکه نگاه به دریا، یادآور عظمت خالق است، افزود: بارش باران، این رحمت الهی اجازه نمی دهد جایی از این سرزمین زیبا خشک باقی بماند و همین باعث ایجاد محیطی مخملی در این منطقه شده است.

حجت الاسلام صباحی اضافه کرد: شهرستان لاهیجان از شهرستان های منحصر به فرد استان گیلان است که محیط های کوهستانی، جنگلی، جلگه ای و هم ساحلی را در گستره خود دارد و همین عاملی شده است تا لاهیجان در بین شهرستان های گردشگرپذیر زبانزد باشد.

وی افزود: این امر مسئولیت نهادهای فرهنگی را بیشتر می ‌کند، تضادهای فرهنگی نباید باعث شود فرهنگ بومی منطقه دچار تغییر و استحاله شود، بلکه ما ضمن حفظ استقلال فرهنگی باید این غنا را به مسافرین خود نشان دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان تصریح کرد: سواحل بخشی از توانمندی های گردشگری این شهرستان است که در فصل گرم سال دارای استقبال بیشتری است در نتیجه نباید از آن تنها به‌عنوان مکان شنا و تفریح استفاده کرد، بلکه نگریستن به دریا می تواند به نوعی سپاس و شکر از پروردگار باشد.

حجت الاسلام صباحی یادآور شد: دریا و ساحل باید مرکزی برای عرضه فعالیت های فرهنگی نیز باشد و در این راستا اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان اقدام به برپایی نماز خانه، غرفه عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی، اعزام امام جماعت و روحانی طرح و همچنین تبلیغات محیطی با مضامین دینی کرده است.

captcha