قرآنیان زنجان جهت بهره‌مندی از بیمه فعالان قرآنی معرفی شدند
کد خبر: 3627098
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
صفی‌لو:

قرآنیان زنجان جهت بهره‌مندی از بیمه فعالان قرآنی معرفی شدند

گروه اجتماعی: مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 77 نفر از قرآنیان استان زنجان جهت بهره‌مندی از بیمه فعالان قرآنی به شعبات تأمین اجتماعی استان معرفی شدند.

نورالله صفی‌لو، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬای و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی ﺑﺮای ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻣﻌﯿﺸﺖ و ﺣﻤﺎﯾﺖ‌ﻫﺎی ﻣﺎدی و ﻣﻌﻨﻮی از ﻓﻌﺎﻻن ﻋﺮﺻﻪ‌ﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ ﮐﺸﻮر ﻫﻤﻮاره ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ اﻫﺪاف و وﻇﺎﯾﻒ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻗﺮآن و ﻋﺘﺮت وزارت ﻓﺮﻫﻨﮓ و ارﺷﺎد اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻮده اﺳﺖ.

وی افزود: ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮر اﯾﻦ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺑﺎ اﻧﺠﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰیﻫﺎی ﻻزم ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ اﯾﻦ اﻣﺮ، اﻗﺪام ﺑﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﻓﻌﺎﻻن ﻋﺮﺻﻪ ﻗﺮآﻧﯽ ﮐﺸﻮر ﺗﺤﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺄﻣﯿﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ کرده است و بر همین اساس ﺗﻤﺎﻣﯽ اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺣﺎﺋﺰ ﺷﺮاﯾﻂ ﻻزم و ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﻔﺎد ﻣﻨﺪرج در آﯾﯿﻦ‌ﻧﺎﻣﻪ بیمه فعالان قرآنی ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ اﯾﻦ ﺑﯿﻤﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮﻧﺪ.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: منظور از ﻓﻌﺎلان ﻗﺮآﻧﯽ همه اﺷﺨﺎص ﺣﻘﯿﻘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺤﻮرﯾﺖ ﻣﻮﺿﻮع ﻗﺮآن و ﻋﺘﺮت در ﺳﻪ ﺑﺨﺶ اﺻﻠﯽ ﻣﻮرد اﺷﺎره در آﺋﯿﻦ‌ﻧﺎﻣﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻗﺮآن و ﻋﺘﺮت، آﻣﻮزش و ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﻫﻨﺮی ﻗﺮآﻧﯽ حضور دارند.

صفی‌لو تصریح کرد: افراد معرفی شده کسانی هستند که در سال 94 پس از احراز شرایط و با تأیید و معرفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و تأیید و معرفی معاونت قرآن و عترت به صندوق هنرمندان از مزایای این بیمه بهره‌مند شده‌اند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد: یکی از شروط اصلی استفاده از این بیمه، فعالیت مستمر در بخش مربوطه با شرایط مندرج در آیین‌نامه است که احراز صلاحیت آن به عهده دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

captcha