فعالان قرآنی منتظر بیمه جدید نباشند
کد خبر: 3626695
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

فعالان قرآنی منتظر بیمه جدید نباشند

گروه شهرستان‌ها: گویا قرار نیست مشکلات مربوط به بیمه فعالان قرآنی تمام شود، بیمه برخی از فعالان قرآنی که سال‌هاست حق بیمه آن را به موقع پرداخت کرده‌اند، قطع شده و به گفته معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فعالان قرآنی منتظر بیمه جدید نباشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در حال تهیه خبر در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار هستم که زهرا ربانی‌کیا، از فعالان قرآنی این شهرستان با گلایه از مسئولان برای قطع بیمه‌اش به خبرنگار ایکنا گفت: حدود چهار سال است با واریز سهمه بیمه‌ام از بیمه فعالان قرآنی استفاده می‌کنم ولی از خرداد سال جاری بیمه‌ام را قطع کرده‌اند.
قطع بیمه برای 20 هزار تومان/ فعالان قرآنی منتظر بیمه جدید نباشند
با طرح این موضوع مهم و اعتراض تعداد دیگری از فعالان قرآنی در مجمع عمومی مؤسسات قرآنی استان خراسان رضوی به قطع بیمه، به دنبال مسئولان می‌گردیم تا بتوانیم پاسخی قانع کننده پیدا کرده و گرهی از مشکلات جامعه قرآنی را حل کنیم.
محمد علیزاده، کارشناس علوم قرآنی اداره ارشاد سبزوار، با اظهار اینکه افرادی که بیمه آن‌ها قطع شده باید برای وصل بیمه فعالان قرآنی مبلغ 20 هزار تومان سالیانه به صندوق بیمه هنرمندان پرداخت کنند، تصریح کرد: برخی از افراد عضو این صندوق نشدند و بیمه آن‌ها قطع شده است و برخی نیز به دلیل عدم اطلاع‌رسانی در این رابطه بیمه خودشان را از دست دادند که با مراجعه به اداره ارشاد برای وصل بیمه آن‌ها می‌توانیم راهنمایی کنیم.
حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در همین رابطه با اظهار اینکه فعالان قرآنی فعلا چشم انتظار برقراری بیمه جدید نباشند، به خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به تصمیمی که گرفته شده است، فقط افراد خاصی مانند نخبگان و فعالان برجسته قرآنی که دارای رتبه‌های بین‌المللی هستند، بیمه می‌شوند و از ابتدای سال جاری تاکنون فقط هفت نفر بیمه شده‌اند.
بیمه قرآنیانی که قطع شده است، وصل خواهد شد
وی با تأکید بر اینکه بیمه قرآنیانی که قطع شده است، وصل خواهد شد، تصریح کرد: با تأمین اعتبار 50 میلیارد تومانی، بیمه قرآنیان برقرار خواهد شد ولی بیمه جدیدی نخواهیم داشت.
وی با ابراز تأسف از قطع بیمه فعالان قرآنی و گره زدن بیمه آن‌ها به صندوق بیمه هنرمندان، عنوان کرد: این مشکل از تهران به وجود آمده در نتیجه با معاون حقوقی مجلس مکاتباتی که داشتیم، پیشنهاد دادیم تا صندوق بیمه قرآنیان مجزا شود و بیمه جدایی آن‌ها را پوشش دهد.
پاسخ‌ها قانعمان نمی‌کند و به دنبال مسئولان کشوری می‌گردیم تا بتوانیم پاسخی قابل قبول برای ارتباط بین صندوق بیمه هنرمندان با بیمه فعالان قرآنی و دلیل قطع بیمه فعالان قرآنی را پیدا کنیم.
سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز در رابطه با قطع بیمه فعالان قرآنی کشور به خبرنگار ایکنا پاسخ داد: صندوق هنرمندان همان صندوق حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر است که بر اساس اساسنامه آن بخشی از فعالیت‌های هنری از جمله مترجمی و پژوهشگری را نیز شامل می‌شود.
وی با اشاره به زیاد شدن بدهی صندوق هنرمندان به تأمین اجتماعی در حدود سال 93، تصریح کرد: در این سال بیمه افرادی در حدود 50 درصد را از گروه‌های مختلف حذف کردند.
وی ابراز کرد: در همان سال اعتراض کردیم و مسئولان وقت قول دادند، صندوق بیمه قرآنیان کشور مجزار شود ولی به قولشان عمل نکردند و بودجه منشور توسعه تحقق پیدا نکرد.
وقتی از سرابی سؤال می‌کنیم در حال حاضر چقدر بیمه فعال قرآنی داریم، چهار هزار نفر را بیان می‌کند که با عدد هفت هزار نفر بیمه فعالان قرآنی در سال‌های گذشته، تفاوت سه هزار نفری دارد.
چه کسی پاسخگوی زیان وارده به فعالان قرآنی است؟
نکته مهمی که رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به آن تأکید داشت، خسارت چند صد هزار تومانی فعالان قرآنی در ماه‌های اول در کنار قطع بیمه آنها برای فقط 20 هزار تومان است، در حالی که مسئولان می‌توانستند به روش‌های گوناگون اطلاع‌رسانی کنند و یا از محل دیگری این بودجه را تأمین و یا صبر کنند تا بیمه‌شدگان نیز دچار خسارت نشوند.
علی اکبر ملکی
captcha