راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در اراک
کد خبر: 3626466
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
بختیاری خبر داد:

راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در اراک

گروه اجتماعی: فرماندار اراک گفت: به دنبال راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج با استفاده از ظرفیت مؤسسات مردم نهاد در راستای ترویج ازدواج آسان و کم هزینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اراک که امروز، پنجشنبه 12 مردادماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: با توجه به تغییرات فرهنگی جامعه و عدم گرایش جوانان به مقوله ازدواج تاسیس مجمع خیرین ازدواج یکی از ضرورت‌های مهم است. آنچه که در تاسیس این مجمع مهم است پرداختن به ازدواج آسان و جلوگیری از تجملاتی است که متاسفانه در برخی از ازدواج‌ها مد شده است. 
وی در ادامه گفت: به دنبال راه‌اندازی این مجمع در شهرستان اراک هستیم. استان مرکزی از جمله شهرستان اراک دارای سازمان‌های مردم نهاد متعددی در حوزه ازدواج است که تاکنون توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای ارائه دهند، باید در تاسیس این مجمع از ظرفیت‌های بالقوه این سازمان‌ها استفاده شود.
بختیاری تصریح کرد: البته این سمن‌ها ممکن است اشتباهاتی هم داشته‌ باشند یا اینکه به بهانه اختلاف سلیقه فکر کنیم سمن‌ها بنگاه اقتصادی باز کرده‌اند ولی تاسیس این مجمع می‌تواند به تمام این سمن‌ها راه و روش واحد و خالی از نقص برای ترویج ازدواج آسان ارائه دهد.
فرماندار اراک گفت: برگزاری جشن پیوند آسمانی یکی از فعالیت‌های موثر در حوزه ازدواج آسان است که امسال با طرح ابتکاری در مساجد برگزار می‌شود و می‌تواند در گسترش فرهنگ دینی و ارزش‌های اصلی ازدواج برای زوج‌های جوان نقش موثری ایفا کند.
وی تأکید کرد: آنچه در برگزاری این جشن در مساجد باید در نظر گرفته شود حفظ حرمت مسجد و هیات امنا است، ضمن اینکه باید تلاش شود در کنار آن برنامه‌های جنبی آموزشی و کارگاهی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در نظر گرفته شود.
بختیاری در پایان تاکید کرد: پیشنهاد من این است سه زوج جوانی که قرار است از شهرستان اراک در این طرح شرکت کنند از یک قشر خاص نباشند و بر جنبه ترویجی فرهنگ ازدواج آسان نیز تأکید شود. در واقع اگر بتوان به نسل جوان نشان داد که حتی خانواده‌های مرفه از طرح ازدواج آسان و کم هزینه استفاده می‌کنند می‌توان گفت فرهنگ‌سازی موثر انجام شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید مجید قائم مقامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۲۱:۱۲
0
0
سلام
من از سال ۹۱دنبال مجوز برای راه اندازی یک موسسه خیریه در رابطه با ازدواج اسان جوانان هستم که موتاسفانه هیچ جواب یا راه حلی تا کنون دریافت نکردم.
لطفا راهنماییم کنید.
captcha