بیش از 34 کشور دنیا میزبان خدام امام رضا(ع) هستند
کد خبر: 3625508
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

بیش از 34 کشور دنیا میزبان خدام امام رضا(ع) هستند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان گفت: بیش از 34 کشور دنیا میزبان خدام امام رضا(ع) هستند و 700 شهر در ایران با بیش از 6 هزار عنوان برنامه از برکات جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید بهره‌مند می‌‌شوند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسین مشایخی، دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان امروز سه‌شنبه، 10 مرداد در حاشیه حضور کاروان خدام حرم امام رضا(ع) در جیرفت گفت: کاروان زیر سایه خورشید متشکل از دو کاروان چهار نفره شامل دو روحانی، دو مداح و دو خادم است.
وی افزود: این کاروان‌ها در جنوب استان کرمان در بیش از 11 شهر حضور پیدا می‌کنند و بیش از 130 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در نقاط مختلف جنوب کرمان و حوزه مناطق محروم برنامه‌ریزی شده است.
دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان بیان کرد: این برنامه شامل استقبال از خدام، زیارت قبور شهداء، دیدار با خانواده‌های شهداء، بازدید از دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های دولتی، موسسات و کارخانجات خصوصی در راستای حمایت از تولیدات داخلی، دیدار با خانواده‌های محروم در اولویت است.
وی گفت: دیدار با علماء و روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، مدیران ارشد استانی و شهرستانی، عیادت از بیماران، دیدار با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و زندان، پیگیری مشکلات زندانیان جهت رهایی از بند زندان از دیگر برنامه‌های این کاروان‌ها است.
مشایخی تصریح کرد: دیدار با نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری جشنواره مردمی زیر سایه خورشید، شرکت دعای ندبه و نماز جمعه، زیارت امامزادگان و حضور در بقاع و متبرکه و شرکت در جشن باغ امام رضا(ع) در جهادآباد از دیگر برنامه‌های این سفر است.
دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این حرکت افزود: اهل‌بیت(ع) در هر مکان و زمانی به فکر مردم و پیروان خود هستند و چتر حمایت خود را بر سر مردم در همه جا گسترانیده‌اند و این حرکت به عنوان دومین حرکت بزرگ فرهنگی و مذهبی بعد از همایش‌های محرم و صفر محسوب می‌شوند.
وی اظهارکرد: بیش از 34 کشور دنیا میزبان خدام امام رضا(ع) هستند و 700 شهر در ایران با بیش از 6 هزار عنوان برنامه از برکات جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید بهره‌مند می‌‌شوند که با همکاری تشکل‌ها و هیأت‌ها، مؤسسه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حال اجرا و پیگیری است.
مشایخی گفت: در جنوب استان کرمان در سال گذشته بیش از 300 هزار نفر مخاطب داشتیم که در مجموع تمام شهرهای جنوب استان کرمان را در برگرفته و از طرف دیگر امسال پیش بینی می‌کنیم این تعداد به بیش از 500 هزار نفر برسد.
وی اظهارکرد: بیش از 4 هزار کیلومتر راه را پیش بینی می‌کنیم که در حوزه جنوب کرمان و سایر شهرستان‌ها این مسیر را با همراهی خدام امام رضا(ع) ارائه طریق و برنامه اجرا شد.
دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان تأکید کرد: در این برنامه‌ها هدایا و تبرکی‌های بسیار زیادی از جمله 6 تندیس تولیدی آستان قدس رضوی، 40 سنگ متبرک حرم، بیش از 25 هزار بسته نمک و بیش از یک هزار و 500 بسته نبات و محصولات فرهنگی و بازی‌های کودکان، سنجاق‌های مخصوص حجاب، پازل، مداد رنگی، دفتر، حرز امام رضا(ع) و ... در حال توزیع و تقدیم به ارادتمندان امام رضا(ع) خواهد شد.
منبع: ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان 
captcha