تقویت باورهای دینی در گرو اجرای طرح‌های فرهنگی همگانی است
کد خبر: 3625147
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

تقویت باورهای دینی در گرو اجرای طرح‌های فرهنگی همگانی است

گروه فرهنگی: رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج، دهه کرامت را فرصتی مناسب برای تقویت باورهای دینی دانست و گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی-مذهبی همگانی در تقویت این باورها و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

حمیدرضا ابوالحسنی، رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، با اشاره به اعزام بیش از یک‌هزار شهروند البرزی به مشهد مقدس به شکل سواره - پیاده، اظهارکرد: این گونه برنامه‌ها علاوه تقویت باورهای دینی، ایجاد وحدت و همدلی، نشاط اجتماعی، سلامت جسمی و روحی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه کاروان زائران حرم رضوی استان البرز امروز صبح پیاده از نیشابور عازم مشهد مقدس شدند، افزود: باید به این باور برسیم که دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های همگانی برای مردم اجرا کنند.
این مسئول بیان کرد: شور و نشاط دینی و فرهنگی موجب تقویت اعتقادات و باورهای دینی است و دراین شرایط که تهاجم فرهنگی جامعه اسلامی را نشانه رفته، باید خلاقانه عمل کرد.
وی با اشاره به همایش میلیونی عاشورایان در اربعین حسینی گفت: این نمونه‌ای از وحدت مسلمانان و عشق به ارزش‌های دینی و الهی است و اگر بتوانیم به خوبی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم به طورحتم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کنار زده‌ایم.
ابوالحسنی تاکید کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی است لیکن باید این امکان فراهم شود تا قشرهای مختلف مردم اعم از نوجوانان، جوانان و زنان و مردان را در فراخوان‌های معنوی مشارکت داد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج که کاروان زائران سواره - پیاده البرز به حرم مطهر رضوی را همراهی می‌کند، گفت: شور و اشتیاق معنوی در این کاروان موج می زند و قرار است روز پنجشنبه هفته‌جاری این کاروان پس از سه روز پیاده روی در میان استقبال خادمان حرم رضوی وارد مشهد مقدس شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش‌های کوهنوردی در منطقه کلاک کرج برای شماری از مردم ابراز کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای سالم‌سازی روحی و جسمی مردم استفاده کرد و نشاط اجتماعی را به بالاترین سطح رساند.

captcha