عزت و امنیت ملی ایران در گرو حفظ وحدت و انسجام ملی است
کد خبر: 3624242
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
سرلشکر صفوی:

عزت و امنیت ملی ایران در گرو حفظ وحدت و انسجام ملی است

گروه سیاسی: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه مسیر سربازی امام زمان(ع) از مسیر سربازی ولی فقیه می‌گذرد، گفت: پیشرفت، عزت و امنیت ملی ایران در گرو حفظ وحدت و انسجام ملی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سپاه‌نیوز، سرلشکرپاسدار دکترسید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گردهمایی فارغ التحصیلان دوره‌های تربیت مربی معارف مهدویت خواهر  سراسر  کشور  که به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود برگزار شد  ، با تبیین روند کنونی حرکت  جامعه بشری گفت: سئوال اساسی برای  بسیاری از اندیشمندان انسان دوست در مقیاس جهانی این است که  مسیر  و روند کنونی جامعه بشری و سیاستمداران و قدرتمندان حاکم بر ملت ها به چه سمت و سویی در حال حرکت است و آیا رهبران بیش از 7 میلیارد  جمعیت جهان به سمت جهل و تاریکی و ظلم حرکت می کنند  و یا به سمت دانایی ، روشنایی و عدالت اجتماعی  و سرانجام درگیری قدرتهای جهانی و منطقه ای  و سرانجام حاکمان مستبد و ظالم کشورها به کجا خواهد رسید.

وی افزود: به اعتقاد ما تنها راه نجات بشریت مکتب  اسلام ناب محمدی (ص) و اعتقاد به مهدویت و تلاش و مجاهدت برای زمینه سازی ظهور حضرت است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به گسترش جریان نفاق در برخی از دولت ها ی کشورهای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون و در مقیاس جهان اسلام و در مقیاس داخلی دچار نوعی نفاق هستیم و در مقابل اسلام ناب محمدی، در مقیاس جهانی سعودی‌ها خود را خادم الحرمین و رهبر جهان عرب و جهان اسلامی می‌دانند و نه تنها با انقلاب اسلامی، بلکه با تفکر شیعی و اندیشه مهدویت دشمنی می ورزند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: در بعد داخلی نیز متاسفانه برخی بر خلاف نظر مقام معظم رهبری جامعه را به سمت دو قطبی شدن و اختلاف پیش می‌برند، لیکن تجربه حدود 39سال گذشته جمهوری اسلامی ایران و مدیریت‌های کلان آن نشان می‌دهد کسانیکه در مقابل تدابیر رهبری و ولایت فقیه می‌ایستند و یا زاویه می‌گیرند، سرانجام رسوا و ناکام می‌شوند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد ما فلسفه حکومت ولایت فقیه و نیابت عام امام زمان علیه السلام از یک پشتوانه اعتقادی و پشتوانه مردمی برخوردار است و مسیر سربازی امام زمان (ع) از مسیر سربازی ولی فقیه می‌گذرد و هرکس از این مسیر جدا شود عاقبت بخیر نخواهد شد و وظیفه همه ولایتمداران در حال حاضر بسیار حساس است و با یستی ولی فقیه زمان را خوب شناخته و تدابیر ایشان را  بتوانیم به درستی و بخوبی  بفهمیم  و عمل کنیم  و پیشرفت، عزت و امنیت ملی ایران در گرو حفظ وحدت  و انسجام ملی است.

 رئیس هیئت مدیره و عضو  هیئت امنای بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به زمینه سازی انقلاب اسلامی ایران برای ظهور، گفت: انقلاب اسلامی ما بروز و ظهور تفکر مهدویت است و بالاترین نماد اصلاح و جنبه تغییر فرهنگی نسبت به سایر جنبه ها، انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی نشان داد که این تفکر مهدویت و اسلام ناب می‌تواند تبدیل به یک حکومت و نظام سیاسی شود و آسیب پذیری انقلاب اسلامی هم از همین دریچه است و دشمنان می‌خواهند با از بین بردن باورهای فرهنگی و مذهبی ما انقلاب را دچار انحراف کنند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: انقلاب ما از خارج و با جنگ و  سایر تهدیدات خارجی  آسیب نمی بیند، بلکه نقطه تهاجم علیه  ما در داخل کشور است و نفوذ یکی از جنبه‌های آسب پذیری‌های ما در بعد داخلی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تبیین مولفه‌های جامعه مهدوی خاطرنشان کرد: جامعه مهدوی ما باید بانشاط، چالاک و با روحیه جهادی و آماده قیام باشد و در جهت ترویج  این معارف، ما می‌توانیم معارف مهدویت را در بستر نرم افزارهای ارتباطی و شبکه تلفن همراه توسعه دهیم اما هم اکنون دشمنان ما دارند بیشتر از ما از این موضوع استفاده می‌کنند و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در الگوی استفاده کنونی مردم از فرصت‌های آن بیشتر شده است و متاسفانه ارتباطات تلفن‌های همراه  و فضای مجازی  توانسته‌اند برخی فرزندان را از والدین و برخی از انسان‌ها را از خدا دور کند.

وی ادامه داد: در توسعه فرهنگ مهدویت باید از ظرفیت رسانه‌های نوین استفاده کنیم و باید از همان ابزارهایی که دشمنان با استفاده از انها باورهای اسلام ناب محمدی را مورد هجوم قرار دادند، علیه خودشان استفاده کنیم.
captcha