راه‌اندازی سینما سیار بخش ساردوئیه جیرفت
کد خبر: 3621341
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

راه‌اندازی سینما سیار بخش ساردوئیه جیرفت

گروه فرهنگی: سینما سیار بخش ساردوئیه جیرفت با حضور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاون فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مراسم افتتاح این سینما گفت: این سینما سیار با حمایت این اداره کل و توسط شرکت سینمایی آرمین فیلم که مجری طرح ملی سینما سلام در جنوب کرمان است، راه‌اندازی شد.
وی افزود: این سینما سیار با گنجایش ٢٠٠نفر و با هزینه 2 میلیارد ریال تجهیز و به بهره‌برداری رسید.
اسحاقی تصریح کرد: اکران فیلم در این سینما سیار همه روزه در 2 سانس از ساعت ١٧تا ١٩ و ١٩ تا ٢١ انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه فیلم‌های روز کشور در این سینما اکران خواهد شد، ادامه داد: اولین اکران این سینما، فیلم های نهنگ عنبر و اکسیدان است که هم اکنون بر روی پرده سینماهای سراسر کشور قرار دارد.
وی بیان کرد: راه‌اندازی این سینماهای سیار با حمایت دولت تدبیر و امید و در راستای سیاست‌های فرهنگی دولت در زمینه ترویج فرهنگ سینماست.
وی اظهارکرد: صنعت سینما تأثیر بسیار مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی جامعه دارد و راه‌اندازی سینماهای سیار یکی از بهترین ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی منطقه جنوب کرمان است.
اسحاقی با بیان اینکه سینما برخلاف ظاهر آن تنها بعد تفریحی ندارد، گفت: از این طریق می‌توان فرهنگ و نحوه زندگی را در مردم نهادینه کرد و کشوری که دنبال توسعه است باید در تمامی بخش‌ها بویژه بخش سینما توسعه پیدا کند لذا اگر سینما نباشد مردم از قطار توسعه عقب می‌مانند.
منبع: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان
captcha