انتشار کتاب «مطالعات اسلامی در مقابله با چالش تنوع فرهنگی در دنیای معاصر»
کد خبر: 3619253
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

انتشار کتاب «مطالعات اسلامی در مقابله با چالش تنوع فرهنگی در دنیای معاصر»

گروه معارف: به تازگی کتاب «مطالعات اسلامی در مقابله با چالش تنوع فرهنگی در دنیای معاصر» چاپ انتشارات «دار الفارابی» بیروت، زیر نظر «نایلا طباره» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از المیادین، این کتاب در مورد برخی از مدل‌های آموزش عالی کشورهای عربی، کشورهای اسلامی غیر عربی و غرب و شرق اروپا، به منظور کسب و دریافت درس‌ها و عبرت‌ها و تحقیق و بررسی نیازها و چالش‌های آموزش عالی اسلامی، سخن می‌گوید، و این (موضوع کتاب) به خاطر سخن گفتن از روش‌های آموزش از حیث روش و محتواست نه از حیث شکل  و فرم و ... .
این کتاب به سه بخش تقسیم می‌شود:
بخش اول: مطالعات اسلامی در کشورهای عربی؛ که شامل مطالعات و تحقیقات دکتر «کونیل مونیت» و «امیلی روی» مسئولان کارشناسی ارشد علوم اسلامی در دانشگاه «الأخوین» مراکش است.
و همچنین دکتر «امین فرشوخ» رئیس دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه «المقاصد» بیروت و دکتر «عامر الحافی» استاد مطالعات تطبیقی اسلام و دین دانشگاه «آل البیت» عمان در این مطالعات مشارکت و کمک کردند.
بخش دوم: مطالعات اسلامی در ترکیه و اندونزی؛ که دکتر «محمد محاسن» استاد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه اسلامی «سونان کالیاغا» اندونزی، و دکتر «احمد هادی أضنالی» استاد اندیشه اسلامی دانشکده الهیات در دانشگاه آنکارا در این مطالعات مشارکت و کمک کردند.
بخش سوم: مطالعات اسلامی در غرب و شرق اروپا؛ که دکتر «سابين دامير غايلسدورف» استاد مطالعات اسلامی و مدیر مؤسسه مطالعات شرقی دانشگاه کلن آلمان، دکتر «هيفاء جواد» استاد مطالعات اسلامی دانشکده فلسفه و الهیات دانشگاه «بیرمنگام» انگلستان در این مطالعات مشارکت و کمک کردند.
ترجمه از اعظم صدری
captcha