به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از المیادین، این کتاب در مورد برخی از مدلهای آموزش عالی کشورهای عربی، کشورهای اسلامی غیر عربی و غرب و شرق اروپا، به منظور کسب و دریافت درسها و عبرتها و تحقیق و بررسی نیازها و چالشهای آموزش عالی اسلامی، سخن میگوید، و این (موضوع کتاب) به خاطر سخن گفتن از روشهای آموزش از حیث روش و محتواست نه از حیث شکل و فرم و ... .
این کتاب به سه بخش تقسیم میشود:
بخش اول: مطالعات اسلامی در کشورهای عربی؛ که شامل مطالعات و تحقیقات دکتر «کونیل مونیت» و «امیلی روی» مسئولان کارشناسی ارشد علوم اسلامی در دانشگاه «الأخوین» مراکش است.
و همچنین دکتر «امین فرشوخ» رئیس دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه «المقاصد» بیروت و دکتر «عامر الحافی» استاد مطالعات تطبیقی اسلام و دین دانشگاه «آل البیت» عمان در این مطالعات مشارکت و کمک کردند.
بخش دوم: مطالعات اسلامی در ترکیه و اندونزی؛ که دکتر «محمد محاسن» استاد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه اسلامی «سونان کالیاغا» اندونزی، و دکتر «احمد هادی أضنالی» استاد اندیشه اسلامی دانشکده الهیات در دانشگاه آنکارا در این مطالعات مشارکت و کمک کردند.
بخش سوم: مطالعات اسلامی در غرب و شرق اروپا؛ که دکتر «سابين دامير غايلسدورف» استاد مطالعات اسلامی و مدیر مؤسسه مطالعات شرقی دانشگاه کلن آلمان، دکتر «هيفاء جواد» استاد مطالعات اسلامی دانشکده فلسفه و الهیات دانشگاه «بیرمنگام» انگلستان در این مطالعات مشارکت و کمک کردند.
ترجمه از اعظم صدری