مؤسسه اجاره‌ای با شهریه قرآن‌آموز نمی‌چرخد
کد خبر: 3617688
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

مؤسسه اجاره‌ای با شهریه قرآن‌آموز نمی‌چرخد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه شمیم گل‌های قرآنی گفت: وقتی حق‌الزحمه مربی و اجاره بها می‌پردازیم نمی‌توان روی شهریه ناچیز قرآن‌آموزان حساب کرد از طرفی مردم همچنان فکر می‌کنند کلاس‌های قرآن همچون روال قدیم باید رایگان باشد.

ملیحه طورانی، مدیر مؤسسه شمیم گل‌های قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: خیلی از مردم هزینه‌های بسیاری برای شرکت در کلاس‌های آموزشی متفرقه اختصاص می‌دهند ولی برای فعالیت‌های قرآنی آنطور که باید هزینه نمی‌کنند.
وی افزود: وقتی حق‌الزحمه مربی و اجاره بها می‌پردازیم نمی‌توان روی شهریه ناچیز قرآن‌آموزان حساب کرد از طرفی مردم همچنان فکر می‌کنند کلاس‌های قرآن همچون روال قدیم باید رایگان باشد.
طورانی خاطر نشان کرد: بنده فعالیت خود را از آموزش در یک مهد قرآن شروع کردم و به مدت شش سال توانستم به عنوان مدیر کانون فرهنگی قرآنی مسجد امام جواد(ع) تعداد قرآن‌آموزان را از از شش شاگرد به 450 نفر افزایش دهم .انگیزه بنده از تأسیس مؤسسه شمیم، نبود کانون فرهنگی در ورودی منطقه کرهرود اراک بود؛ لذا به دنبال حداقل امکانات برای اوقات فراغت بچه‌ها بودم.
وی گفت: در کار فرهنگی باید صبور بود چون معمولاً از حمایت لازم برخوردار نیستیم، مردم منطقه کرهرود اکثراً کارگر هستند و درآمد چندانی ندارند لذا نمی‌توان انتظار حمایت از مؤسسه قرآنی را داشت بارها تصمیم گرفتم از این منطقه نقل مکان کنم اما همین که می‌بینم چند نفر با حضور در کلاس‌ها خوشحال می‌شوند برای من دلگرمی است.
 مدیر مؤسسه شمیم گل‌های قرآنی تصریح کرد: این مؤسسه فعالیت خود را از سال 1387 شروع  کرد، و با 6 مربی فعالیت می‌کند ما برنامه‌های غیر حضوری هم برای قرآن‌آموزان داریم همچنین برای طرح 1451 که در خصوص حفظ، مفاهیم و قرائت سوره ملک و واقعه است چندین جلسه آمادگی حفظ برگزار کردیم.
وی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل تابستان برنامه‌هایی از قبیل کلاس روخوانی و روانخوانی در بخش دانش‌آموزی، حفظ و  روخوانی مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است عموم مردم آموزش قرآن را روخوانی می‌دانند که باید برای تغییر این نگاه و تخصصی شدن قرآن در بین مردم تلاش کرد.
مدیر مؤسسه شمیم گل‌های قرآنی با بیان اینکه  در بخش صوت و لحن خانم‌ها با کمبود مربی مواجه هستیم، افزود:حتی در دانشگاه هم با چنین کمبودی مواجه هستیم برخی از مربیان با تجربه صوت و لحن نیز به دلیل نداشتن مدرک معتبر نمی‌توانند در دانشگاه تدریس کنند به طور کلی استقبال بانوان از کلاس‌های صوت و لحن نسبت به روانخوانی کمتر است.
captcha