فراخوان کنفرانس معماری ایران، گذشته، اکنون و آینده منتشر شد
کد خبر: 3615951
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
با محوریت فضاهای مذهبی و آئینی؛

فراخوان کنفرانس معماری ایران، گذشته، اکنون و آینده منتشر شد

گروه فرهنگی: فراخوان بزرگ‌ترین رویداد هم‌اندیشی معماری در مشهد 2017، پایتخت فرهنگی جهان اسلام با عنوان کنفرانس معماری ایران، گذشته، اکنون و آینده ویژه فضاهای مذهبی و آئینی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فراخوان بزرگ‌ترین رویداد هم‌اندیشی معماری در مشهد 2017، پایتخت فرهنگی جهان اسلام با عنوان کنفرانس معماری ایران، گذشته، اکنون و آینده ویژه فضاهای مذهبی و آئینی منتشر شد.
هم‌اندیشی و گفت‌وگو درباره معماری ایران از گذشته تا اکنون و آینده، ارائه و عرضه یافته‌های جدید پژوهشی درباره تاریخ معماری ایران، توسعه و آینده‌نگاری آن، مستندسازی تجارب معماران ایران در مطالعات و عملیات حوزه معماری و مرتبط با آن، تولید محتوای علمی و تخصصی در تاریخ‌نگاری، شناخت جایگاه و آینده‌نگاری معماری ایران نیز از اهداف این کنفرانس بیان شده است.
برهمین اساس، «معماری ایران در بستر اصالت تاریخی و فرهنگی»، «معماری ایران در توسعه پایدار» و «آینده‌نگاری معماری ایران»، از محورهای اصلی مقالات دریافتی در این رویداد ذکر شده است که «میراث فرهنگی و تاریخ معماری ایرانشهر»، «یافته‌های تحلیلی و شیوه‌های درس‌آموزی» و «افزونه‌ها و آرایه‌ها در معماری ایران» از زیر مجموعه‌های محور اول هستند.
از زیر مجموعه‌های محور دوم می‌توان به «مبانی نظری معماری معاصر ایران»، «سبک‌شناسی و تحلیل رویدادهای معاصر» و «توسعه پایدار و حیات اجتماعی شهرهای معاصر ایران» اشاره کرد؛ همچنین «مبانی نظری آینده‌نگاری معماری ایران»، «معماری ایران و سبک زندگی و توسعه فضای مجازی» و «یافته‌های تطبیقی در تحولات معماری»، از زیر مجموعه‌های محور سوم به شمار می‌روند.
مقالات دریافتی در بخش ویژه این کنفرانس باید براساس هفت محور عنوان شده در فراخوان از جمله «بناهای مذهبی در شهر»، «توسعه تک بنای مذهبی»، «تاریخ و سبک‌شناسی طراحی بناهای مذهبی»، «طراحی مساجد و بناهای مذهبی و آیینی معاصر»، «تجلیات کالبدی و اجتماعی بناهای مذهبی»، «نظامات تأمین مالی ساخت و بهره‌برداری بناهای مذهبی» و«معماری و طراحی شهری با سبک زندگی مذهبی» تدوین و ارسال شوند.
انتشار مقالات برگزیده در نشریات علمی ـ پژوهشی بدون داوری مجدد، ارائه گواهی‌نامه موقت پذیرش مقاله و پیگیری انتشار مقالات برتر در نشریات ISI از جمله مزایای شرکت در این کنفرانس است.
ایرج اعتصام، رئیس کنفرانس، محمدتقی حریری، رئیس داوران بخش جایزه معماری ایران، سید عبدالهادی دانش‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری ، ناصر محسنی، دبیر سمپوزیوم این رویداد، علیرضا رضوانی، دبیر کمیته علمی، سیدبهشید حسینی، دبیر کارگاه‌های آموزشی کنفرانس و سید محمدباقر طباطبایی، دبیری اجرایی این رویداد را بر عهده دارند.
یادآور می‌شود، مهلت ارسال آثار در بخش مقالات تا 31 مردادماه و در بخش طرح جایزه معماری ایران، 15 شهریورماه اعلام شده است که این کنفرانس در تاریخ 26 و 27 مهرماه سال جاری از سوی  مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری برگزار خواهد شد، علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://irarchconf.ir  مراجعه کنند.
captcha