شعبان و رمضان؛ دو فرصت تبلیغی مهم جهت تعمیق باور‌های دینی و اعتقادی مردم
کد خبر: 3597435
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

شعبان و رمضان؛ دو فرصت تبلیغی مهم جهت تعمیق باور‌های دینی و اعتقادی مردم

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بر استفاده و اهتمام ویژه از فرصت‌های تبلیغی شعبان و رمضان در راستای تعمیق باور‌های دینی و اعتقادی آحاد مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان همدان، اظهار کرد: فرهنگ عاشورا و مهدویت دو عامل مهم در نشاط، شادابی و حیاط در فرهنگ و مذهب تشیع است.
وی افزود: اگر تشیع امروز پرچم‌دار اسلام است و در هر مسیری که گام بر‌می‌دارد عزت و افتخار به جا می‌گذارد، ریشه در فرهنگ عاشورا و مهدویت دارد، از این‌رو ستاد شئون فرهنگی باید در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های خود نسبت به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد.
حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: برنامه‌های مناسبت‌های مذهبی و ملی باید در دو بخش عمومی و تخصصی برنامه ریزی و اجرا شود، باید نسبت به اعیاد و وفات ائمه معصومین(ع) به عنوان یکی از شعائر دینی و مذهبی ما شیعیان اهتمام ویژه‌ای داشت و به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد که به برکت خون شهدا و رهبری‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری این مناسبت‌ها به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: وعاظ، مبلغان، مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مؤسسات و هیئات مذهبی به عنوان زمینه‌ساز و پشتوانه عظیم در امر سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف باید اهتمام ویژه ای داشته باشند، بازتاب این برنامه‌ها نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد لذا رسانه‌ها و مطبوعات در این میان نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: در بخش اختصاصی نیز باید دستگاه‌های فرهنگی به طور جد وارد عمل شوند، اگر امروزه مهدویت نقطه امید جهان سلام و تشیع است، باید نسبت به تبیین این موضوع اهتمام ویژه ای داشت که این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی استان است که با کمک نیرو‌های مردمی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی برجسته استان دعوت به حضور در سطح استان کرد.
حجت‌الاسلام دشتکی ادامه داد: برنامه‌های دهه اخر شعبان که مقدمه‌ای جهت ورود به ماه رمضان است نیز باید متنوع و پر محتوا باشد که در این دو ماه، مساجد، هیئات مذهبی، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و هیئات مذهبی استان اعلام آمادگی کرده‌اند، غبارروبی مساجد و معرفی و دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی استان در برنامه‌های مختلف مردمی از جمله برنامه‌هایی است که باید مسئولان و دستگاه‌ها نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.
این مقام مسئول عنوان کرد: برگزاری همایش مبلغین در شهرستان‌های استان قبل از ماه رمضان، برگزاری یک جشن محوری در نیمه شعبان، تفسیر محوری آسیب‌های اجتماعی در اولویت‌های تبلیغی، صدور اعلامیه توسط مراکز مردم نهاد استان، نسبت به حضور حداکثری مردم در انتخابات، دعوت از مبلغین در روستا‌ها به ویژه روستا‌های محروم، تفسیر محوری برنامه‌های ماه مبارک رمضان به کمک صدا و سیما نیز از برنامه‌های دیگری است که باید در ماه مبارک رمضان و نیمه دوم شعبان به آن توجه داشت.
وی گفت: شعبان و رمضان دو فرصت تبلیغی مهم در راستای تعمیق باور‌های دینی و اعتقادی آحاد مردم است که باید به آن توجه ویژه داشت همچنین اکرام ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان در مناطق محروم استان توسط دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی نیز از جمله مهماتی است که باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد. 
captcha