گزارشی از سومین روز سیزدهمین نشست تخصصی اساتید و قاریان و حافظان
کد خبر: 3596479
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

گزارشی از سومین روز سیزدهمین نشست تخصصی اساتید و قاریان و حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین روز از سیزدهمین نشست تخصصی اساتید و قاریان و حافظان، با موضوع تلاوت ترتیل قرآن کریم، ویژگی‌های هنری، الزامات علمی و عملی از صبح دیروز، 15 اردیبهشت‌ماه با تلاوت قرآن کریم آغاز شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین روز از سیزدهمین نشست تخصصی اساتید و قاریان و حافظان، با موضوع تلاوت ترتیل قرآن کریم، ویژگی‌های هنری، الزامات علمی و عملی از ساعت 8:45 صبح دیروز، 15 اردیبهشت‌ماه با تلاوت قرآن کریم آغاز شد. سپس از ساعت 9 تا 10:30 مقالاتی که به دبیرخانه نشست رسیده بود، توسط نویسندگان ارائه شد.

در این بخش، امین رئوف با موضوع «بررسی سه موضوع خشوع، تفخیم و عاطفه در تلاوت ترتیل»، محسن حاجی با موضوع «هنر تحسین قرآن و جایگاه تجوید و صدای نیکو در آن»، حسین قربانی با موضوع «ارزش زمانی هجاها در تلاوت تدویر استاد خلیل‌الحصری»، قاسم بستانی با موضوع «مفهوم سنجی معنای ترتیل در لغت، تفسیر، حدیث و قرائت» به ارائه مقالات خود پرداختند.

در ادامه این نشست، شیخ محمد عصفور از کشور مصر دقایقی به سخنرانی با موضوع ترتیل و قرائت پرداخت و در خلال این سخنرانی، مجتبی فردفانی و محمد عباسی از قاریان و حافظان بین‌المللی کشورمان دقایقی به تلاوت ترتیل آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و محمد عصفور، نکاتی را متذکر شد و در پایان، اجازه اقراء به این محمد عباسی و مجتبی فردفانی اهدا شد. در این نشست، قرار بر این بود تا حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم نیز حضور یابد و اجازه اقراء گیرد.

سپس با حضور داورانی چون علی‌اکبر حشمتی، مهدی دغاغله، حمیدرضا مستفید، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی و سعید رحمانی در جایگاه، منتخبان جشنواره ترتیل برتر از جمله آقایان عباس هاشمی از بوشهر، مختار دهقان از مشهد و مهدی فروغی از قم به اجرای قرائت پرداختند و داوران نکات صوت و لحنی و تجویدی و وقف و ابتدایی را متذکر شدند.

در ادامه با رسیدن به اوقات اذان ظهر و عصر، نماز جماعت اقامه شد و مهمانان، مهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

پس از اقامه نماز ظهر و عصر و صرف نهار، ادامه اجرای ترتیل توسط منتخبان جشنواره ترتیل برگزار شد. سپس شیخ محمد عصفور، استاد مصری، دقایقی به سخنرانی پرداخت.

در پایان این نشست، تقدیر از صاحبان مقالات ارائه شده‌، اعطای گواهینامه ارزیابی قاریان و مدرسان، اعطای اجازات دوره تخصصی اقراء صورت گرفت.

در ادامه ترتیل‌های برتر این برنامه تقدیم می‌شود.
کد
کد
کد
captcha