دو قاری و حافظ بین‌المللی مجوز قرائت دریافت می‌کنند
کد خبر: 3595355
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
میرزاجانی:

دو قاری و حافظ بین‌المللی مجوز قرائت دریافت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از برگزاری چهارمین دوره طرح «اقراء» با حضور یکی از اساتید کشور مصر خبر داد.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از برگزاری چهارمین دوره تخصصی «اقراء» خبر داد و بیان کرد: همانطور که در جریان هستید و در مراحل گذشته هم اطلاع‌رسانی شده، مقوله استقرار کرسی اقراء از تابستان سال 95 در دستور کار شورای عالی قرآن قرار گرفت. اولین دوره تخصصی با حضور شیخ محمد عصفور از کشور مصر آغاز به کار کرد و مرحله دوم آن آبان ماه با حضور شیخ محمد محمود الکرخی از عراق و دوره سوم نیز اسفندماه سال قبل با حضور شیخ رفعت علی دیب از کشور سوریه برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر، دوره چهارم «اقراء» در حال برگزاری است که برنامه را طوری تنظیم کردیم که زمانی که شیخ محمد عصفور برای داوری مسابقات بین‌المللی طلاب که به ایران آمدند بعد از مسابقات و در فرصت یک هفته‌ای تا نشست تخصصی سیزدهم شورای عالی قرآن از حضورشان استفاده کنیم، همچنین در نشست تخصصی نیز در دو بخش قرائات و موضوع ترتیل، سخنرانی برای ایشان پیش‌بینی شده است.
میرزاجانی در مورد حاضران در چهارمین دوره «اقراء» تصریح کرد: در چهارمین دوره تخصصی «اقراء» در خدمت محمد عباسی از قاریان برجسته جمهوری اسلامی ایران و مجتبی فردفانی حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی سال گذشته ایران هستیم که در این یک هفته نزد استاد محمد عصفور یک ختم کامل قرآن را انجام می‌دهند و اجازه قرائت قرآن به روایت حفص از عاصم را دریافت خواهند کرد.
وی در مورد انتخاب فردفانی برای این دوره بیان کرد: در استان فارس حرکت خیلی خوبی توسط مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در جریان است که یکی از پرورش‌یافتگان آنجا نیز مجتبی فردفانی است، در این مجموعه حضور 1500 حافظ کل قرآن تربیت یافته است، این مؤسسه از شورای عالی قرآن درخواست کرد تا یک نفر از مجموعه آنها در این دوره حضور داشته باشند و مجتبی فردفانی در دوره شرکت داده شد تا بتواند مجوز را بگیرد و در آن منطقه کرسی اقراء برگزار کرده و این سنت حسنه را آنجا ترویج دهد.
وی در مورد کوتاه بودن دوره تصریح کرد: چون این دوره با حضور دو نفر و فقط مجوز در روایت حفص از عاصم بوده لذا در مدت یک هفته برگزار می‌شود، اما دوره قبل که حدود یک ماه به طول انجامید علتش این بود که هفت مجوز برای روایت حفص از عاصم و یک مجوز برای ورش از نافع صادر شد، این دوره نیز تا پنجشنبه 14 اردیبهشت به اتمام خواهد رسید و در یکی از بخش‌های تقدیر که در نشست تخصصی سیزدهم در نظر گرفته شده قرار است گواهی نامه و اجازه‌هایی که برای دوره سوم و این دوره صادر شده به قراء و حفاظ اهداء می‌شود.
captcha