امشب؛ تصمیم نهایی داوران برای انتخاب دانش‌آموزان پسر برگزیده در مسابقات
کد خبر: 3591331
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
مسیب‌زاده خبر داد:

امشب؛ تصمیم نهایی داوران برای انتخاب دانش‌آموزان پسر برگزیده در مسابقات

گروه مسابقات: دبیر پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام گفت: آزمون نهایی از سوی داوران و کمیته فنی برای تصمیم نهایی و انتخاب دانش‌آموزان پسر برگزیده در دو رشته حفظ و قرائت قرآن انجام می‌گیرد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نمایندگان تیم دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، گفت: از ماه‌ها قبل و از سال گذشته دانش‌آموزان برگزیده از مرحله مدرسه به منطقه و منطقه به استان و استان به کشوی راه پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه خواستگاه فعالیت‌های قرآنی ‌آموزش و پرورش به بین‌المللی ارتقا یافته است، عنوان کرد: که از بین دانش آموزان شرکت‌کننده در دوره قبل، نفرات برگزیده پایانی به رقابت پرداختند که در نهایت از بخش دختران چهار دانش‌آموز به عنوان حائز رتبه برتر انتخاب شدند.
دبیر پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام ادامه داد: نماینده دانش‌آموز دختر جمهوری اسلامی ایران آتنا علی‌نقی در رشته حفظ کل و در بخش قرائت نیز از قزوین معصومه حمیدی انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: تیم بانوان اخیرا انتخاب شده است و تیم پسران از حدود سه تا چهار ماه گذشته دو برابر ظرفیت انتخاب شدند که امشب، 30 فروردین‌ماه براساس نظر کمیته فنی و هیئت داوران از این افراد آزمون نهایی اخذ می‌شود که نماینده برتر جمهوری اسلامی در بخش دانش‌آموزی پسر در رشته قرائت و حفظ مشخص شود.
مسیب‌زاده عنوان کرد: بنابر این در بخش پسران نیز دانش‌آموزان در رشته حفظ کل مهدی عبرتی از استان گیلان و رزرو او محمدحسین عربیان از استان قم انتخاب شد و در رشته قرائت نیز سه نماینده علیرضا اسحاقی و علی ساجدی‌مقدم از خراسان رضوی و سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان حائز رتبه برتر شدند.
دبیر این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان با اشاره به اینکه اردوی آموزشی این دانش‌آموزان از صبح امروز، 30 فروردین‌ماه آغاز شده و تا عصر فردا، 31 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: آموزش‌های این دانش‌‌آموزان از صبح امروز آغاز شده که امشب آزمون نهایی نه مسابقه نهایی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: داوران در کمیته فنی، تصمیم نهایی را برای انتخاب دانش‌آموزان برگزیده پسر اخذ می‌کنند که هم اکنون در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند تا پس از سپری کردن آموزش‌های ویژه در این دوره دو روزه، در رقابتی سالم حضور پیدا کنند.
مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه خواستگاه قرآنی وزارت آموزش و پرورش یک درجه افزایش یافته است، اضافه کرد: حضور در عرصه بین‌المللی برای ما دارای اهمیت است چون معجزه جهانی قرآن و چهره رحمانی قرآن و اسلام عزیز را به تمامی دنیا نشان می‌دهیم.
وی تأکید کرد: تمامی تلاش داوران و کمیته فنی این است که دانش‌آموز پسری انتخاب شود که حقش است.
captcha