نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3590654
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

نقش باورهای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

کانون خبرنگاران نبأ: دادستان عمومی و انقلاب سراب گفت: باورها و اعتقادات مذهبی و دینی عامل بازدارنده در آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سیداحمد علیانسب، دادستان عمومی و انقلاب سراب در کارگروه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی این شهرستان گفت: برخلاف تصور رایج با بررسی آماری و ریشه‌یابی دلایل اقدام به خودکشی‌ها مشاهده می‌شود که در غالب موارد علت اقدام به خودکشی اقتصادی نیست و به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط می‌شود.
وی با بیان اینکه باورها و اعتقادات مذهبی و دینی عامل بازدارنده در آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است، تصریح کرد: شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی به روابط ناسالم والدین و عدم توجه به تربیت اسلامی و اخلاقی فرزندان برمی‌گردد و والدین باید از هرگونه بسترسازی برای انحراف احتمالی فرزندان اجتناب کنند.
دادستان عمومی و انقلاب سراب برنامه‌های مبتذل ماهواره و کانال‌های ضد دینی و شبه‌افکن موجود در فضاهای مجازی را مروج ضدارزش‌ها و غیراخلاقیات در جامعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود که عده‌ای در صدد قبح‌زدایی از پدیده‌های شومی چون خودکشی هستند.
جواد عباس‌زاده
captcha