اعزام بیست و نهمین کاروان میعاد با شهیدان فارس با شعار «روحیه ولایی، رفتار انقلابی، غیرت شهدایی»
کد خبر: 3584759
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

اعزام بیست و نهمین کاروان میعاد با شهیدان فارس با شعار «روحیه ولایی، رفتار انقلابی، غیرت شهدایی»

گروه اجتماعی: در آستانه فرا رسیدن سال نو بیست و نهمین كاروان میعاد با شهیدان استان فارس با شعار «روحیه ولایی، رفتار انقلابی، غیرت شهدایی» به كربلای ایران اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه میعاد با شهیدان فارس، امین اسکندری، مسئول مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس از اعزام بیست و نهمین كاروان این مجمع فرهنگی با شعار «روحیه ولایی، رفتار انقلابی، غیرت شهدایی» به كربلای ایران در آستانه فرا رسیدن سال نو خبر داد.

وی افزود: این مجمع ترویج سبک زندگی شهدا را اولویت اصلی خود قرار داده است و ازآنجاکه هدف اصلی ترویج سبک زندگی شهدا، خانواده و جوان است؛ درنتیجه حرکت خانواده‌ها با خودروهای شخصی هم‌راستا با حرکت گروهی جوانان در دستور کار میعاد قرارگرفته است.

اسكندری، با استناد به اندیشه و فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر معرفی راهیان نور به‌عنوان فناوری ثروت عظیم دفاع مقدس به همگان، اظهار کرد: حضور در راهیان نور، یک سبک زندگی غنی اسلامی است که خانواده و جوانان را در مقابل فرهنگ منحط غرب واکسینه می‌کند.

وی با بیان اینکه راهیان نور به‌عنوان بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی- بصیرتی است، افزود: راهیان نور در حقیقت ظرفیتی برای انتقال آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه خودباوری و خوداتکائی است که ملت و رزمندگان عزیزمان در دوران دفاع مقدس داشتند، اگر این عملیات بزرگ فرهنگی به‌خوبی اجرا شود قطعاً می‌تواند این آثار را به جامعه منتقل کند.

مسئول مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس با تصریح بر ترویج سبک زندگی شهدا در راهیان نور بیان کرد: در این اردوها می‌توان با الهام از سیره و زندگی شهدا و فضای دوران دفاع مقدس نوعی از سبک زندگی را به مردم ما معرفی کرد و اردوهای راهیان نور مجموعه‌ای از درس‌های اخلاقی، دینی و عبادی و بصیرتی را به نسل سوم و چهارم می‌آموزد و درواقع سفر به این مناطق پشتوانه قدرتمندی برای تداوم و تقویت حرکت انقلاب است.

اسکندری با اشاره به بیست و نُهمین سفر سالانه میعاد با شهیدان به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: این مجمع باسابقه 25 سال فعالیت خود تاکنون بیش از 18 هزار زائر را به راهیان نور جنوب کشور اعزام کرده است که هشت سال آن به‌صورت بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی کشور در منطقه عملیاتی جنوب کشور بوده است.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینكه خانواده و جوان مهم‌ترین هدف مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس هستند، بیان داشت: این مجمع ترویج سبک زندگی شهدا را اولویت اصلی خود قرار داده است و ازآنجاکه هدف اصلی ترویج سبک زندگی شهدا خانواده و جوان است؛ درنتیجه حرکت خانواده‌ها با خودروهای شخصی هم‌راستا با حرکت گروهی جوانان در دستور کار میعاد قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه مقدمات فرهنگی و عملیاتی این سفر از دو ماه پیش در دستور کار خادمان شهید میعاد قرار گرفته است، گفت: كاروان امسال ما از 27 اسفند تا 30 اسفند میزبان زائران سرزمین‌های نور است و برنامه‌های فرهنگی متناسب با شعار سفر آماده ارائه به زائرین سرزمین‌های نور است.

مسئول مجمع فرهنگی میعاد با شهیدان فارس گفت: سال‌تحویل را نیز در جوار شهدا در سرزمین‌های نور خواهیم بود و حدود 10 منطقه را در این سفر زیارت می‌کنیم.

captcha