برگزاری آزمون کتبی حفظ مجازی قرآن کریم در همدان
کد خبر: 3574999
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
فردا همزمان با سراسر کشور انجام می شود؛

برگزاری آزمون کتبی حفظ مجازی قرآن کریم در همدان

گروه فعالیتهای قرآنی: فردا پنجشنبه 28 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی حفظ مجازی قرآن کریم در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از همدان، حفظ مجازی قرآن کریم با توجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در اداره اوقاف و امور خیریه همدان در بخش‌های مختلف حفظ از جمله حفظ موضوعی، ترتیبی، شامل حفظ دو، سه و سایر اجزا قرآن کریم تا حفظ کل شروع به کار کرد.
در پی همین طرح برنامه‌ای چهار ساله در سط کشور تدوین شد که تعداد شرکت کنندگان در این طرح بیش از یک میلون نفر است و در این طرح از ظرفیت‌های آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و موسسات فرهنگی ـ قرآنی استفاده می‌شود.
آموزش مجازی حفظ قرآن کریم در رشته‌های آموزش حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن کریم، مشاوره آنلاین در زمینه حفظ قرآن کریم، تهیه فایل‌های آموزشی به‌صورت چند ‌رسانه‌ای، ارائه بانک جامع آزمون حفظ قرآن کریم، خودآزمایی و آزمون‌های آنلاین برای حافظان و صدور گواهینامه رسمی از جمله برنامه‌های این طرح به‌شمار می‌رود.
این آزمون یک نمایش و مانور عظیم در حوزه حفظ قرآن است وبخش شفاهی این آزمون از ۱۶ تا ۲۷ بهمن ماه در کل کشور در کلاس‌ها برپا می‌شود، آزمون کتبی آن به صورت سراسری ۲۸ بهمن ماه در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود؛ افرادی که در مجموع آزمون شفاهی و کتبی امتیاز بالای ۷۰ را دریافت کنند برای آنها گواهینامه صادر می‌شود.
استان همدان نیز دراین زمینه فعالیت خیلی خوبی داشته و استقبال خیلی خوبی از این طرح شده است، بخش کتبی این آزمون در استان نظیراستان‌های دیگر فردا پنج شنبه 28 بهمن ماه در سراسر استان  برگزار خواهد شد.

حضور سه هزار و 768 نفر همدانی در آزمون کتبی حفظ مجازی قرآن
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: فردا پنجشنبه 28 بهمن ماه شاهد برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی و برگزاری آزمون سراسری حفظ مجازی قرآن کریم در سطح کشور به ویژه در همدان هستیم.
مجتبی عباسی ادامه داد: این آزمون با حضور سه هزار و 768 نفر در سطح استان همدان ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: در شهرستان همدان 432 نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد که از این تعداد 250 نفر در بخش 30جزء، 30نفر در بخش جزء 30 و 1، 35 نفر در بخش 30و 2 جزء، 25 نفر 5 جزء اول، 25 نفر ده جزء دوم، 30 نفر پانزده جزء اول، 10 نفر یست جزء اول، 10 نفر حفظ کل، 9 نفر حفظ 150 موضوع و 8 نفر حفظ 300 نفر حفظ 300 موضوع شرکت خواهند کرد.
عباسی ادامه داد: حدود هزار و 200 نفر در شهرستان ملایر، 114 نفردر شهرستان تویسرکان، 700 در شهرستان بهار،99 نفردر شهرستان اسدآباد، 406 در شهرستان رزن، 41 نفر زندان مرکزی در این آزمون شرکت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: دبیرستان حاجی بابایی شهر همدان ساعت 9 صبح میزبان شرکت کنندگان همدانی خواهد بود.

افزایش 10 درصدی شرکت کنندکان ملایری در حفظ مجازی قرآن
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه تعداد سهمیه شرکت کنندگان آزمون امسال حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، عنوان کرد: امسال در طرح حفظ مجازیقران کریم هزار و 600 نفر شرکت کردند که هزار و 200 نفر از این تعداد در مرحله شفاهی پذیرفته  به مرحله کتبی راه پیدا کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی ادامه داد: این آزمون فردا همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد شهرستان ملایر در رده‌های مختلف سنی از ابتدایی یا تحصیلات تکمیلی به عنوان بزرگترین رویداد شهرستان برگزار خواهد شد.
قبادی اظهار کرد: تعداد راه یافتگان به مرحله کتبی آزمون طرح مجازی حفظ قرآن کریم نسشبت به سال گذشته که حدود 900 نفر بودند، 30 درصد افزایش یافته است و استقبال از مردم ملایر خیلی خوب بوده است.

شرکت 300 نفردر آزمون کتبی حفظ مجازی درکبودراهنگ
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ نیز به ایکنا گفت: آزمون حفظ مجازی قرآن کریم فردا همزمان با تمام کشور در شهرستان کبودراهنگ برگزار می‌شود.
وی احمد زارعی ادامه داد: در این دوره 300 نفر در این آزمون شرکت می‌کنند که از این میان 200 نفر خانم و 100 نفر آقا هستند که این میزان نسبت به سال قبل افزایش پیداکرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: محل برگزاری این آزمون حوزه بسیج خواهران و مسجد جامع شهرستان کبودرآهنگ خواهد بود.

500 نهاوندی در آزمون حفظ مجازی قرآن شرکت خواهند کرد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند نیز اظهار کرد: امسال در آزمون حفظ مجازی قرآن 500 نفر شرکت خواهند کرد که تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته ثبات بوده و تغییری نداشته است.
حجت الاسلام و السملمین فیض الله اسدپور ادامه داد: در این دوره 450 نفر در جزء سی، 30 نفر در جزء سی و یک، 15 نفر در جزء 30 و 1 و 2، ده نفر در جزء پنج، 5 نفر در جزء 15، پنج نفر در جزء 20 و دو نفر در حفظ کل شرکت خواهند کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان کرد: این آزمون ساعت 9 صبح درمحل این آزمون حسینیه روستا کوهان شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.
captcha