مدرسه مشارکتی 5 کلاسه در ارومیه به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 3568731
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
همزمان با آغاز دهه فجر؛

مدرسه مشارکتی 5 کلاسه در ارومیه به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، آیین افتتاح آموزشگاه 5 کلاسه مرحوم «مازیار پورحیدر» در روستای جانوسلو شهرستان ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزرای بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، امروز12 بهمن ماه با مشارکت خیر مدرسه ساز «امیر پور حیدر» و اداره کل نوسازی مدارس استان، آموزشگاهی با 5 کلاس درس برای دانش آموزان روستای جانوسلو طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان ارومیه، مدیر کل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، رئیس مجمع حیرین مدرسه ساز استان، اعضای شورای شهر، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه، خیر نیک اندیش امیر پورحیدر و اهالی روستای جانوسلو افتتاح شد.
رحمانی مدیر کل اداره توسعه تجهیز و نوسازی استان در این مراسم اظهار کرد: این آموزشگاه با زیربنای 370 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 514 میلیون تومان که 450 میلیون تومان از طرف خیر مدرسه ساز تقبل شده بود، طی 6 ماه احداث و به مرحله بهره برداری رسید.
در ابتدای مراسم اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تقدیر از خیرین مدرسه ساز، این نیک اندیشان را پیشگامان بی ادعای عرصه تعلیم و تربیت خواند که آینده ایران اسلامی را می سازند و در راه ترویج علم و دانش، محرومیت زدایی و توسعه ی زیرساخت های آموزش وپرورش،فرهنگ رفیع و والای انفاق و نیکوکاری را از خود برجای می گذارند.
وی افزود: انسان، مظهر جلال و جمال خداوند است و اعمال حسنه که یکی از آنها را امروز شاهد هستیم از ویژگیهای بارز ایرانیان می باشد که مردم شهرستان ارومیه هم همیشه در تکاپوی انجام عمل خیر سرآمد بوده اند.
«عباس حسن خانی» فرماندار شهرستان ارومیه در این آئین با اشاره به اینکه بانیان خیر میراث ارزشمند برای نسل‌های آینده‌اند،اظهار نمود:برنامه ریزی های اساسی برای آینده دانش آموزانی که آینده ساز کشورهستند، مهمترین و ضروری ترین اقدام به پاس ثمره زحماتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته است.
«امیر پور حیدر» خیر مدرسه ساز نیز دلیل اصلی این اقدام خداپسندانه را ،به یاد فرزند مرحومش «مازیار پورحیدر »، تحصیل بچه‌های سرزمینش عنوان نمود.
وی گفت: در تردید تصمیم گیری بین ساخت درمانگاه و یا مدرسه، به این نتیجه رسیدم که نیاز جامعه به ساخت اندیشه و فکر بیشتر از درمان است و هدف آموزش و پرورش همانا تعلیم و تربیت وانسان سازی است که همیشه نیاز به فضاهای فیزیکی مناسب دارد.
captcha