بزرگترین مؤسسه قرآنی خیرساز در ساوه و زرندیه افتتاح شد
کد خبر: 3565552
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

بزرگترین مؤسسه قرآنی خیرساز در ساوه و زرندیه افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بزرگترین مؤسسه قرآنی خیرساز در ساوه و زرندیه در شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه با حضور رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مؤسسه قرآنی فاطمه الزهراء(س) شهر پرندک در زمینی به مساحت 300 متر مربع و زیربنای 560 مترمربع در دو طبقه، امروز، سوم بهمن ماه با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور و مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
زمین این موسسه توسط شورای اسلامی و شهرداری پرندک تأمین شده است، این مجموعه قرآنی با مشارکت یک خیر نیکوکار با اعتباری بالغ بر 650 میلیون تومان در هفت کلاس و یک سالن اجتماعات احداث شده است.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در آئین افتتاح این بنای قرآنی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های قرآنی به عنوان عاملی برای تقویت بنیه دینی و دوری از آسیب‌های اجتماعی گفت: هر خانه باید تبدیل به یک پایگاه قرآنی شود و مدیریت این پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی از سوی دولت و اجرای آن توسط مردم باشد.
قره‌شیخ‌لو ادامه داد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی جامعه نگران کننده است و عامل تشدید این آسیب‌های نیز تزلزل دینی و اعتقادی مردم و سست شدن باورهای مذهبی است هر چقدر در راستای فعالیت‌های قرآنی گام برداریم به همان میزان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کرده‌ایم از این رو ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در جامعه دو چندان است.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی صرفاً با ساخت فضاهای فیزیکی و مؤسسات صورت نخواهد گرفت بلکه باید قرآن در بطن خانواده‌ها و لایه‌های پنهان جامعه نفوذ کند تا تأثیرپذیری آن احساس شود.
captcha