اقامه دعوی علیه توهین شبکه مصری به قاریان الجزایری
کد خبر: 3560205
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مفتی الجزایر خواستار شد؛

اقامه دعوی علیه توهین شبکه مصری به قاریان الجزایری

گروه بین‌الملل: شیخ شمس‌الدین، مفتی الجزایر اقامه دعوی علیه مدیر شبکه ماهواره‌ای «البصیره» مصر که به گروهی از قاریان الجزایری توهین کرده بود، خواستار شد.

توهین شبکه ماهواره‌ای مصر به قاریان الجزایری
از راست: شیخ شمس‌الدین و محمود الرضوانی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اخبار الیوم، شیخ شمس‌الدین الجزایری، مفتی الجزایر در برنامه «انصحونی» شبکه غیر دولتی «النهار» این کشور به قطعه‌ای ویدئویی از شیخ محمود الرضوانی، مسئول شبکه ماهواره‌ای البصیره مصر اشاره کرد که در آن الرضوانی از قرائت قرآن توسط گروهی از عوام الجزایر در یکی از مجالس قرآنی این کشور(موسوم به زوایا) انتقاد می‌کند.
این ویدئو آوریل 2016 در یوتیوب منتشر شد و الرضوانی با این عنوان که «آیا قرآن باید اینطور قرائت شود؟»، تلاوت این گروه از الجزایری‌ها ‌را زیر سؤال برد.

شیخ شمس‌الدین الجزایری با انتقاد از این اقدام موهن در برنامه انصحونی گفت: شنیده‌ام که مسئول شبکه ماهواره‌ای البصیره قطعه‌ای ویدئویی از قرائت جمعی گروهی از عوام الجزایر را منتشر کرده که آن‌ها بدون استاد و مربی و دست‌و‌پا شکسته قرآن می‌خوانند و الرضوانی با استناد به این فیلم می‌گوید ببینید الجزایری‌ها این‌گونه با صدایی شبیه زوزه قرآن می‌خوانند.

شیخ شمس‌الدین همچنین این گروه از الجزایری‌ها را که از عامه مردم هستند و مسئول شبکه البصیره به آنان توهین کرده به فقرایی تشبیه کرده است که با وجود عدم آشنایی با احکام قرائت و بدون مربی، برای خواندن قرآن تلاش می‌کنند.

شمس‌الدین تأکید می‌کند: شاید گروهی از قاریان الجزایری در قرائت آن گونه که باید ظاهر نشده و علم کافی ندارند؛ اما الرضوانی می‌توانست با زبانی نرم آن‌ها را نصیحت به یادگیری علمی احکام قرائت کرده و به آنان می‌گفت این قرائت صحیح نیست؛ اما او توهین و ناسزا را ترجیح داد و صوت آنان را به زوزه تشبیه کرد.

وی از نذیر العرباوی، سفیر الجزایر در مصر خواست که موضوع را پیگیری و علیه محمود الرضوانی اقامه دعوی کند.

مفتی الجزایر خطاب به سفیر کشورش در مصر گفت: تو نباید در برابر این توهین ساکت باشی تا این مرد(الرضوانی) ساکت شود و به کل قاریان توهین نکند.
captcha