مدیریت مردمی اربعین، الگویی برای خدمات شهری است
کد خبر: 3557296
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

مدیریت مردمی اربعین، الگویی برای خدمات شهری است

گروه اجتماعی: شهردار ساوه تأکید کرد: رضایت‌مندی و شکوه مراسم اربعین ناشی از مدیریت مردمی آن است، مردم بهترین برنامه‌ریز هستند، خیلی از کشورها در زمینه مدیریت شهری از مردم کمک می‌گیرند و ما باید از این مسئله در شهرداری‌ها و شورای شهر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، کامران جوادی، شهردار شهر ساوه، در مراسم تجلیل از خیرین و خادمان موکب محبان زینب(س) ساوه که شامگاه سه‌شنبه ۷ دی‌ماه در سالن همایش حوزه علمیه خواهران این شهرستان برگزار شد گفت: مسلمان بودن شناسنامه‌ای با عمل به اسلام خیلی فرق دارد در شام و کوفه مسلمان زیاد بود اسلامی در کار نبود.
جوادی ادامه داد: باید تعامل و همفکری داشته باشیم تا مانند شامی‌ها نشویم و از گناه در امان باشیم و به سمت همدلی و هم بستگی قدم برداریم. در دنیا هیچ همایشی با عظمت‌تر از اربعین وجود ندارد، و نکته بسیار مهم رضایت‌مندی اکثریت شرکت کنندگان در این همایش است.
شهردار ساوه افزود: خدمات موکب‌های اربعین و رضایت‌مندی زوار نشان از همدلی و لطف اهل بیت(ع) دارد باید توجه کرد که اگر مراسم عظیم اربعین توسط مسئولان اداره می‌شد هیچ وقت اینگونه با شکوه نبود، چون مردم وارد عرصه شدند و از جان و دل فعالیت می‌کنند این شکوه و عظمت به وجود می‌آید.
جوادی در ادامه گفت: اگر ما کارها را به درستی به مردم بسپاریم، مردم بهترین برنامه‌ریز هستند، خیلی از کشورها در زمینه مدیریت شهری از مردم کمک می‌گیرند ما باید از این مسئله در شهرداری‌ها و شورای شهر استفاده و سازمان‌دهی کنیم.
به گزارش ایکنا، سعید کریمی، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این مراسم گفت:  قطعاً خدمت به سیدالشهداء(ع) سعادت می‌خواهد، این عشقی است که از کودکی و طفولیت در قلب ما شیعیان حک شده، راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی می‌تواند تقویت کننده بیداری اسلامی در تمام جهان باشد و موجب توسعه و دست آوردهای های زیادی در جهان اسلام شود‌.
captcha