تداخل دروس حوزوی و معرفتی؛ از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3554692
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
فرحبخش مطرح کرد:

تداخل دروس حوزوی و معرفتی؛ از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه

گروه فرهنگی: سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با اشاره به این‌که یکی‌از ابزارهای وحدت حوزه و دانشگاه تداخل دروس مختلف حوزوی و معرفتی است، اظهارکرد: می‌توان با ایجاد احزابی که متشکل از حوزویان و دانشگاهیان باشد به وحدت بین حوزه و دانشگاه انسجام بخشید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید فرحبخش، سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان در نشست هم‌اندیشی بررسی راه‌های وحدت حوزه و دانشگاه، که امروز یک‌شنبه، ۲۸ آذردر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان برگزار شد، گفت: در بخش وحدت حوزه و دانشگاه یک اعتقاد بر این است که برخی دروس حوزه علمیه در دانشگاه‌ها و برخی دروس دانشگاه‌ها را در حوزه‌های علمیه تدریس کنیم.
وی با اشاره به این‌که یکی‌از ابزارهای وحدت حوزه و دانشگاه تداخل دروس مختلف حوزوی و معرفتی است، اضافه کرد: برخی دروس اخلاقی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و تداخل دروس حوزوی باعث وحدت حوزه و دانشگاه شده است.
 فرحبخش با اشاره به این‌که تعریف دیگر وحدت حوزه و دانشگاه این است که این وحدت سیاسی و اجتماعی باشد، اضافه کرد: می‌توان با ایجاد احزابی که متشکل از حوزویان و دانشگاهیان باشد به وحدت بین حوزه و دانشگاه انسجام بخشید.
 سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان اضافه کرد: راهکار دیگر وحدت حوزه و دانشگاه  این است که می‌توان از منابع یکدیگر استفاده کنیم بدین معنا که در حوزه به‌طور جدی بررسی می‌شود می‌توان در دانشگاه هم پیاده کرد یا روش‌های دانشگاهی می‌توانند در حوزه به‌کار گرفته شوند.
وی با اشاره به این‌که به‌صورت تاریخی در بین حوزویان و دانشگاهیان در گذشته، انشقاق وجود داشته است، افزود: دانشمندان قرون وسطی با کلیسا هم مشکل داشتند.
 فرحبخش اضافه کرد: بحث ستت ومدرنیته بین دانشگاهیان از دیرباز وجود داشته است و سنت و مدرنیته موجب انشقاق بیشتر بین حوزه و دانشگاه شده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با اشاره به این‌که بعد از انقلاب وحدت بین حوزه و دانشگاه عملیاتی شد، افزود: امروز حضور دانشگاهیان و حوزویان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه رشد چشم‌گیری داشته است.
وی اظهار کرد: در دانشگاه‌های لرستان وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد و وجود روحانیون در دانشگاه یک ضرورت است.
captcha