توان قرآنی اراک محروم از زیرساخت است
کد خبر: 3553185
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

توان قرآنی اراک محروم از زیرساخت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان گفت: اراک توان اجرای طرح‌های قرآنی بزرگ را دارد اما مکانی که بتوان فعالان قرآنی را دور هم جمع کرد و جایگاهی برای برگزاری مراسم‌ استانی و ملی اختصاص داد ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، شامگاه یکشنبه،21 آذرماه، در جلسه هم اندیشی فعالان و پیشکسوتان قرآنی اراک که با حضور اعضای شورای شهر، در محل اداره تبلیغات اسلامی اراک برگزار شد گفت: اساتید قرآنی اراک اعتبار ملی دارند و ظرفیت و قابلیت اساتید قرآنی این شهرستان از کسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: اواخر بهمن‌ماه همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و معرفی آنها به عنوان چهره برتر قرآنی در کشور در تالار بهمن تهران برگزار می‌شود، خوشبختانه استان مرکزی همه دوره در این سال‌ها درخشیده‌ است، تنها یکی از چهره‌های قرآنی از دلیجان بود و مابقی همه از اراک بودند، امسال نیز استاد حبیبی به عنوان چهره قرآنی کشور از اراک معرفی شد.
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: اساتید برجسته قرآنی در استان مرکزی در حد و اندازه‌های اساتید کشوری هستند و این جای خوشحالی دارد، اما از نظر زیرساختی و سخت افزاری بسیار عقب هستیم، اراک با پیشینه‌ای درخشان و وجود مربیانی حاذق باید در فضایی بهتر از این فعالیت داشته باشد.
توان قرآنی اراک محروم از زیرساخت است
این مقام مسئول اظهار کرد: ظرفیت بالا و پتانسیل قوی برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراک وجود دارد اما مکانی که بتوان فعالان قرآنی را دور هم جمع کرد و جایگاهی برای برگزاری مراسم‌های استانی و ملی اختصاص داد وجود ندارد.
وی ادامه داد: مربیان و مدیران قرآنی با همین امکانات محدود در تربیت نخبگان قرآنی همت گمارده‌اند و امروز شاهد درخشش و افتخار آفرینی بسیاری از نوجوانان و جوانان در رشته‌های مختلف قرآن هستیم، با حمایت شورای اسلامی شهر اراک جایگاه قرآنی اراک را بیش از پیش گسترش خواهیم داد.
حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: چهره‌های برتر قرآنی ظرفیت‌های خوب استان هستند که می‌توان با بهره‌گیری از این توان با همفکری شورای اسلامی، یادگاری همچون مرکز قرآنی را ثبت کنیم.
توان قرآنی اراک محروم از زیرساخت است
به گزارش ایکنا؛ حبیب‌الله مشیری‌راد، پیشکسوت قرآنی استان نیز در این جلسه گفت: فعالیت فرهنگی و محور قرار دادن قرآن از ضروریات است، باید همانطور که در کارنامه تحصیلی دانش‌آموزان، درس قرآن در صدر دروس قرار دارد، در جامعه نیز قرآن را سرمشق قرار دهیم.
وی ادامه داد: اگر تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیرامون مباحث قرآنی انجام شود از رشد قابل توجهی در این حوزه برخوردار خواهیم شد، بدون شک حرکت در مسیر قرآن باعث می‌شود که سایر فعالیت‌های فرهنگی نیز با قدرت بیشتری انجام شوند.
مشیری‌راد ظرفیت پیشکسوتان قرآنی را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: هر یک از اعضای مجمع قرآنیان دارای سابقه درخشان دو یا سه دهه‌ای‌ هستند و از هر یک از دوستان، می‌توان به عنوان قامت فرهنگی و قرآنی استان نام برد، که اگر از آنها درست استفاده شود زمینه نشر مفاهیم قرآنی میسر خواهد شد.
توان قرآنی اراک محروم از زیرساخت است

وی با اشاره به محفل قرآنی هفتگی مسجد کربلایی ابوالحسن اراک افزود: این مجمع در ماه مبارک رمضان در تمام سی روز، برنامه جامعی را برگزار کرد، اگر توانمندی آنها مورد استفاده قرار گیرد شاهد درخشش هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان در عرصه قرآن خواهیم بود.
مشیری‌راد ادامه داد: پراکنده‌کاری‌ها در حوزه قرآن باید مورد بررسی و علت آن مشخص شود با قرار گرفتن در کنار یکدیگر قطعاً ظرفیت برگزاری برنامه‌ها چندین برابر خواهد شد و شاهد خروجی خوبی نیز خواهیم بود.
توان قرآنی اراک محروم از زیرساخت است
به گزارش ایکنا؛ حبیب‌الله صابری‌نسب، مدرس و چهره برتر قرآن کشور نیز در این نشست با ابراز تأسف از اینکه هرجا بودجه کم بیاید کار فرهنگی ضربه می‌خورد، اظهار کرد: با ضربه خوردن فرهنگ، کودکان، نوجوانان و جوانان از دست می‌روند، کار فرهنگی بسیار ضعیف و کاربرد عملی در این حوزه صفر است، فعالیت فرهنگی یا کم است یا نیست و از سوی دیگر موازی‌کاری زیاد است، باید آسیب‌شناسی کنیم و امکانات برای فعالیت در حوزه فرهنگی–قرآنی را افزایش دهیم.
پیشکسوت قرآنی استان افزود: قلمرو کاری برنامه‌های قرآنی عام و فراگیر نشده است، تشویق مادی و معنوی نوجوانان و دادن امکانات زمینه برای حضور هرچه بیشتر نوجوانان در محافل قرآنی را فراهم می‌کند، عدم وجود مشاور قرآنی در استانداری و فرمانداری یکی از آسیب‌هاست که باید مورد بررسی قرار گیرد.
captcha