تعلیم و ترویج معرفت نسبت به امام زمان(عج) از جمله وظایف ماست
کد خبر: 3552373
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
صباحی:

تعلیم و ترویج معرفت نسبت به امام زمان(عج) از جمله وظایف ماست

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت کرمان گفت: تعلیم و ترویج معرفت نسبت به امام زمان(عج) از جمله وظایف ماست که باید به فرزندان بیاموزیم و وظیفه دیگر ما دعاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی(ع) گفت: تمامی فرقه های اسلامی متحد باشند و حرف تفرقه افکنانه نباید بیان شود.
وی افزود: بزرگان کشور نباید اتحاد بین مردم را بر هم بزنند و همگان طبق دستورهای الهی و پیروی از پیامبر اکرم(ص) به وحدت توجه کنند.
امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: همه مسلمین باید متحد و یکی شوند مانند امیرالمؤمنین(ع) که برای حفظ وحدت از حقوق خود چشم‌پوشی کرد.
وی گفت: روز دوشنبه مصادف با 12 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) بنا به روایتی و 17 ربیع‌الاول نیز روایت معتبرتری است که این فاصله را هفته وحدت نامگذاری کردند.
حجت‌الاسلام صباحی در ادامه گفت: زندگی مشکلات فردی و اجتماعی زیادی دارد و برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها سخت و سوزنده‌تر از آتش هستند اما این مشکلات حریف بعضی انسان‌ها نمی‌شوند.
وی بیان کرد: این افراد تحت تعلیم و تربیت اسلامی قرار گرفته‌اند و هنر اسلام است که آنها را قوی بار می‌آورد.
وی افزود: مهمترین و تنها عاملی که انسان را قوی می‌کند، ارتباط با خداست و در دستورات دینی عبادت، دعا، توبه، سئوال و ذکر را داریم که برای حفظ ارتباط با خداست.
امام جمعه موقت کرمان گفت: اگر می‌خواهید ارزش‌های اخلاقی در وجودتان شکل بگیرد ذکر خدا داشته و به یاد خدا باشید.
وی همچنین 9 ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) را تبریک گفت و افزود: ما نسبت به امام زمان وظایف و تکالیفی داریم که برخی علما 80 وظیفه برای شیعه ذکر کردند.
حجت الاسلام صباحی اظهار کرد: تعلیم و ترویج معرفت نسبت به امام زمان از جمله وظایف ماست و به فرزندان خود بیاموزید و وظیفه دیگر ما دعاست.
captcha