توزیع 14 تن شله‌زرد نذری در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در شیراز
کد خبر: 3552370
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

توزیع 14 تن شله‌زرد نذری در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در شیراز

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) 14 تن شله‌زرد نذری به‌همت خیرین جامعه پزشكی فارس در شهر شیراز طبخ و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در روز جمعه، 19 آذرماه 14 تن شله زرد نذری به‌همت خیرین جامعه پزشكی فارس در شهر شیراز طبخ و توزیع شد.

این مراسم از ساعت 6 صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت 18 این روز ادامه داشت كه این میزان شله‌زرد در 12 منطقه شهر مقدس شیراز توزیع شد.

فرزاد ضیاء، دبیر اجرایی این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی این برنامه به‌همت خیرین جامعه پزشكی فارس و با همكاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد.

وی افزود: این میزان شله‌زرد در مناطق مسجد احمدبن موسی(ع) در بلوار گلستان، محله قصردشت، کوی زهرا، کوشک میدان، سجادیه سیمان، محله سیدذوالفقار، محمودیه، سعدی، دهپیاله، شاهزاده قاسم، ارتش سوم و بلوار چمران توزیع شد.
ضیاء اظهار كرد: برای طبخ این میزان شله زرد یک و نیم تن برنج، یک هزار و 250 گرم زعفران،سه تن شکر، بالغ بر 150 کیلوگرم خلال بادام، 100 کیلوگرم پودر نارگیل، 50 کیلوگرم دارچین و 300 لیتر گلاب تهیه شده است.
وی با تصریح اینكه در این مراسم 100 نفر همكاری داشته‌اند، گفت: در ساعت ۱۰ صبح مسابقه فرهنگی و همچنین تجلیل از دست‌اندرکاران این برنامه در سال گذشته همراه با مولودی خوانی و توزیع کتاب به صورت صلواتی برگزار شد.

ضیاء در پایان گفت: یکی از دلایلی که موجب شد تا ما این روز را برای طبخ شله زرد نذری در نظر بگیریم، این است که جامعه ما نیاز به شادی و نشاط دارد و یکی از مشکلات فرهنگی جامعه ما هم عدم توجه کافی به این مسئله است به همین دلیل این برنامه را در زمان شادی اهل بیت(ع) انتخاب کردیم تا ما هم برنامه‌ای شاد اجرا کنیم.

captcha