تکیه بر مستکبران طبق آیات قرآنی اشتباه است
کد خبر: 3550392
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

تکیه بر مستکبران طبق آیات قرآنی اشتباه است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: تکیه بر مستکبران طبق آیات قرآنی اشتباه است و تکیه بر استکبار غیر قابل جبران است و ما باید به سرمایه‌های داخلی خود تکیه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با موضوع استکبارستیزی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با خوی استکباری آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا آنقدر غرق در مشکلات است که نمی‌تواند مشکلی از ما حل کند.
وی به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا اشاره کردو گفت: دیدیم که سنای‌ آمریکا به اتفاق آراء این برجامی که مسئولان ما برای آن زحمت کشیدند و عرق ریختند و دل بسته بودند را لگدمال کردند.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری به وضعیت نامطلوب اقتصادی و فرهنگی آمریکا اشاره کردو گفت: یک لات بی‌سروپا که اهل سیلی زدن و لگد پراکنی است رئیس جمهور این کشور می‌شود این وضعیت فرهنگی استکبار جهانی است.
دولابی گفت: کسانی که به همراهی ظالم دلخوش  هستند بدانند که عاقبت این نوع تعامل با دشمن همان حاکم شدن فرهنگ مادی‌گرایی و خودمحوری بر کشور است.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما ایستادگی و زیر بار ظلم نرفتن است و اگر کسی زیر بار ظلم برود در گناه با ظالم شریک است.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان گفت: ۹۹ نماینده مجلس سنا به تمدید تحریم‌ها علیه ایران رای دادند، و این وضعیت مستکبر است که قرآن کریم، ائمه اطهار و مقام معظم رهبری مرتب به ما هشدار دادند.
دولابی افزود: مستکبران به آیات الهی اعتنایی ندارند، در مقابل اولیای الهی به مخالفت و مقابله می‌پردازند، انسانها را به بردگی می‌گیرند، با دین‌داران و دین‌مداران سر دشمنی دارند و مستضعفان را زیر بمباران تبلیغاتی قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: مستکبران عالم ملکوت را انکار می‌کنند و اصالت را به لذت و شهوات نفسانی می‌دهند و تلاش بر این دارند که انسان در این دنیا مثل حیوانات بیشتر لذت ببرد.
دولابی به وظایف مسلمانان در مقابل مستکبران از دیدگاه قرآن اشاره کردو افزود: نباید برنامه‌ها طوری تنظیم شوند که اگر مستکبران پشت شما را خالی کردند همه چیز فرو بریزد و تکیه بر ظالم آتش سوزناک را برای انسان به ارمغان می آورد و نتیجه پیروی از مستکبر این است که انسان با مستکبر پایین می‌رود و در عذاب و آتش فرو می‌رود.
وی گفت: گرفتاری در آتش فقط مربوط به جهنم و دوزخ نیست و در همین دنیا هر کس دل به ظالم ببندد و بر ظالم تکیه کند و دلخوش به همکاری و همراهی او باشد  گرفتار آتش خواهد شد.
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود:تکیه بر مستکبران طبق آیات قرآنی اشتباه  است و تکیه بر استکبار غیر قابل جبران است و ما باید به سرمایه‌های داخلی خود تکیه کنیم، چرا گره گشای مشکلات است.

captcha